نقد و بررسی کامل خودروی Lincoln Navigator 2021

نسل چهارم لینکلن نویگیتور (Lincoln Navigator 2021) بازطراحی شده بعد از گذشت ۴ سال در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و در بازار خودروهای SUV با سایر شاسی بلندهای فول سایز سه ردیفه مانند کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GLS و BMW X7 رقابت می‌کند.

به گزارش مسترماشین باز این خودرو با سه سطح‌تریم ارائه شده که هیچ یک از آنها ارزان نیستند.

پیشرانه این خودرو یک موتور ۳٫۵ لیتری EcoBoost دو توربوشارژ V6 گازسوز با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ پوند فوت گشتاور و گیربکس ده سرعته اتوماتیک SelectShift است.

تغییرات Lincoln Navigator 2021 با مدل سال قبل:

این خودرو در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تغییرات زیادی در بخش قدرت داشته و مدل‌هایی با بهبود عملکرد به نام Lincoln CoPilot360 در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است.

اما تغییرات در Lincoln Navigator جدید در مدل سال ۲۰۲۱ نسبتاً جزئی و همه مربوط به تریم هستند.

از آنجایی که Navigator به مدت چهار سال در بازار بوده است، این تغییرات جزئی در سال ۲۰۲۱ به معنای به روز رسانی مهم و گسترده در مدل ۲۰۲۲ است.

بررسی Lincoln Navigator 2021

 Lincoln Navigator 2021 با ابهت‌ترین مدل خانواده لینکلن است.

مدل‌های استاندارد دارای ریل‌های سقفی، چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی، نورپردازی بیرونی تمام ال‌ای‌دی، با چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​هستند.

مدل‌های اختصاصی Reserve دارای چرخ‌های ۲۲ اینچی، بوردهای روشنایی و سقف پانوراما ویستا هستند.

تریم بلک لیبل با آلیاژهای ۲۲ اینچی بسیار روشن عرضه می‌شود و دارای یک ستاره لینکلن روشن در جلوپنجره است و به‌صورت استاندارد با ۴WD و یک بکسل سنگین عرضه می‌شود.

ابعاد

شاسی بلند سایز کامل Navigator یک خودروی بسیار بزرگ است. حتی Navigator معمولی نیز ابعاد بزرگی دارد، با طول ۲۱۰ اینچ، فاصله بین دو محور ۱۲۲٫۵ اینچ و ارتفاع ۷۶٫۴ اینچ.

وزن پایه RWD Navigator 5645 پوند است در حالی که مدل ۴WD وزن ۵۸۷۰ پوندی دارد.

رنگ‌های بدنه

پنج رنگ در مدل استاندارد ارائه می‌شوند که عبارتند از Silver Radiance، Green Gem، Infinite Black، Signature Navy و Asher Grey است. اما برای خرید خودرو به رنگ مروارید سرامیکی، سفید و مخمل بورگوندی باید ۶۹۵ دلار اضافی پرداخت کنید. در تریم Reserve، Flight Blue به لیست رنگ‌ها اضافه شده است.

عملکرد Lincoln Navigator 2021

در این خودرو تنها یک ترکیب موتور و گیربکس برای همه مدل‌ها وجود دارد: یک گیربکس ۳٫۵ لیتری دو توربوشارژ EcoBoost V6 با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ پوند بر فوت، که به گیربکس ده سرعته خودکار SelectShift متصل می‌شود. تنها تغییرات پیشرانه موجود RWD یا ۴WD هستند.

تجربه رانندگی

ابعاد این خودرو بزرگ است؛ بنابراین خارج شدن از پارکینگ اندکی سخت است.

Navigator دارای هفت حالت رانندگی شامل Normal، Conserve، Excite، Slippery، Deep Conditions، Slow Climb و Deep Sand است.

صندلی و فضای داخلی

Navigator در قسمت‌هایی مانند ابعاد، ویژگی‌های تجملاتی و راحتی تمرکز کرده و برای جابجایی هفت تا هشت مسافر طراحی شده است.

مسافرانی که در صندلی‌های جلو می‌نشینند، به یک کنسول میانی با دسته‌های بزرگ، محل ذخیره‌سازی عینک آفتابی بالای سر، و یک آینه دسترسی دارند و مسافران ردیف‌های دوم و سوم از درگاه‌های USB با شارژ سریع بهره می‌برند.

بدنه از مواد درجه یک ساخته شده و کیفیت بسیار خوبی دارند، حتی اگر پلاستیک‌های مرکب آن استحکام و چگالی خودروهای BMW X7 را نداشته باشند. کنترل تهویه مطبوع سه‌منطقه‌ای با کنترل‌های عقب و دریچه‌های هوا استاندارد است، تزئینات چوبی اصلی و صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه است. به طور کلی، فضای داخلی یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است.

رنگ‌ها و مواد داخلی Navigator

در Navigator استاندارد روکش صندلی‌های چرم درجه یک را می‌توان در رنگ‌های آبنوس یا کاپوچینو انتخاب کرد. تریم Reserve این دو را نیز ارائه می‌کند، اما Dark Slate و Ebony/Russet را نیز به صورت آپشن اضافی در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای بهره مندی از مدل چرم Venetia، باید تریم Black Label را انتخاب کنید که در رنگ‌های آلپاین/اسپرسو، آبی خلیج/شن یا قرمز ماهاگونی عرضه می‌شود.

با این حال، می‌توانید تم‌های داخلی خاصی را نیز انتخاب کنید.

تزئینات چوبی اصلی و فرمان روکش چرمی استاندارد هستند.

صندوق عقب و فضای بار

Navigator فضای مناسبی را در پشت ردیف سوم ارائه می‌دهد. ۱۹٫۳ فوت مکعب ارائه شده در این فضا برای خرید هفتگی یا وسایل بچه‌ها در مدرسه بسیار مناسب است. تا کردن صندلی‌های ردیف سوم با تقسیم ۶۰/۴۰ فضای زیادی را اضافه می‌کند و این مقدار از ۵۷٫۵ تا ۶۳٫۶ فوت مکعب متغیر است، بسته به موقعیت صندلی‌های ردیف دوم کشویی. در صورت تا کردن هر دو ردیف دوم و سوم، یک فضای بار ۱۰۳٫۳ فوت مکعبی در دسترس شما است.

اطلاعات سرگرمی

یک صفحه نمایش لمسی خازنی ال سی دی ۱۰ اینچی در بالای داشبورد مرکزی این خودرو قرار دارد که گرافیک واضحی را از طریق سیستم SYNC 3 ارائه می‌دهد. در سیستم اطلاعات سرگرمی، پورت‌های USB برای هر سه ردیف، همراه با Apple CarPlay و Android Auto تعبیه شده است. این سیستم همراه با اپلیکیشن Lincoln Way برای تلفن‌های هوشمند ادغام شده و ۵ سال اشتراک رایگان دارد.

سیستم صوتی ۲۰ بلندگوی Revel Ultima در تریم Reserve در دسترس است و در مدل Black Label مجهز شده است. یک هات اسپات وای فای آنبورد نیز نگنجانده شده است. همچنین یک سیستم سرگرمی صندلی عقب وجود دارد که می‌توان در تریم های بالایی اضافه کرد.

ایمنی Lincoln Navigator 2021

بررسی NHTSA از Lincoln Navigator مدل سال ۲۰۲۱ باعث شده تا این خودرو ۵ ستاره کامل را به دست بیاورد.

ویژگی‌های کلیدی ایمنی

لیست ویژگی‌های ایمنی حتی در تریم استاندارد نیز قابل قبول است. همه مدل‌ها دارای کیسه هوای دو مرحله‌ای جلو، کیسه هوای عقب، کیسه هوای زانو برای سرنشینان جلو و کیسه هوای پرده‌ای تمام‌قد هستند که هر سه ردیف را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، سنسورهای استفاده از کمربند ایمنی، کنترل پایداری غلتشی، کمک به پارک کردن، نظارت بر فشار باد لاستیک، سنسور واژگونی و سیستم هشدار پس از تصادف SOS در همه مدل‌ها استاندارد هستند.

همه‌ی مدل‌ها، دارای مجموعه ایمنی Lincoln CoPilot360 هستند که شامل هشدار نقطه کور با هشدار ترافیک متقابل عقب، کاهش برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، کمک حرکت بین خطوط، چراغ‌های جلوی خودکار و دوربین پشتیبان است. سیستم سنجش معکوس، کروز کنترل، و پارک پیشرفته نیز استاندارد هستند.

مدل‌های Reserve، دارای کروز کنترل تطبیقی ​​و دوربین دید فراگیر نیز هستند، در حالی که نمایشگر هدآپ موجود در Black Label با مشخصات بالا قرار دارد. کمربندهای ایمنی بادی برای مسافران ردیف دوم به صورت اختیاری برای Reserve و Black Label در دسترس هستند.

قیمت Lincoln Navigator 2021:

پایین‌ترین قیمت Lincoln Navigator 2021 مربوط به مدل استاندارد RWD است که ۷۶۷۰۵ دلار قیمت دارد. افزودن ۴WD قیمت را به ۷۹۳۷۵ دلار افزایش می‌دهد. قیمت تریم‌های Reserve از ۸۲۴۹۰ دلار شروع می‌شوند که اگر به صورت ۴WD باشند، ۲۶۷۵ دلار افزایش می‌یابد. قیمت ۴WD Black Label با مشخصات بالا بدون آپشن از ۹۸۶۵۵ دلار شروع می‌شود.

مدل‌های Lincoln Navigator 2021

Navigator 2021 در سه تریم استاندارد، Reserve و Black Label ارائه می‌شود. همه آنها دقیقاً همان موتور ۳٫۵ لیتری V6 توربوشارژ دوقلو ۴۵۰ اسب بخاری/۵۱۰ پوند فوتی دارند که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک به چرخ ها می‌فرستد. شما می‌توانید تریم استاندارد و Reserve را به صورت RWD یا ۴WD داشته باشید، اما Black Labe فقط به صورت ۴WD در دسترس است.

تریم استاندارد همانطور که از نامش پیداست استاندارد است. ویژگی‌های زیادی در آن قرار نگرفته است. می‌توانید کروز کنترل تطبیقی ​​را با قیمت ۶۹۵ دلار اضافه کنید.

گزینه‌های بیشتر در تریم Reserve در دسترس هستند. پکیج Reserve I با قیمت ۱۲۷۵ دلار به فروش می‌رسد و صندلی‌های ردیف جلوی ۲۴ جهته Perfect Position، نمایشگر هدآپ و Lincoln Lit Star را در جلوپنجره را در خود جای داده است.

با پرداخت ۳۲۷۰ دلار اضافی، پکیج Reserve Monochromatic دارای رینگ‌های آلومینیومی مشکی ۲۲ اینچی، آینه‌های بیرونی همرنگ بدنه و رفله های تک رنگ در اطراف پنجره جلوخواهد بود.

بسته یدک کش تریلر در این تریم ۶۹۰ دلار قیمت دارد، در حالی که دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را می‌توان با ۱۶۶۵ دلار نصب کرد. پکیج لوکس ۲۵۰۰ دلاری نیز وجود دارد که صندلی‌های جلو را به ۳۰ جهت با عملکرد ماساژ، گرمایش و تهویه برای سرنشین جلو و سیستم صوتی ۲۰ بلندگوی رده بالای Revel Ultima ارتقا می‌دهد.

تریم Black Label به طور کامل مجهز به همه‌ی این ویژگی‌ها است، یک بسته ویژه با قیمت ۶۶۹۵ دلار وجود دارد که با چرخ‌های مشکی سفارشی ۲۲ اینچی، سقف رنگ‌شده مشکی، مشبک با رنگ بدنه منحصربه‌فرد تولید می‌شود.

سیستم سرگرمی صندلی عقب ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد و فقط برای تریم های Reserve و Black Label موجود است.

آیا Lincoln Navigator مدل ۲۰۲۱ ارزش خرید دارد؟

قیمت خودروی Navigator مدل پایه تقریباً از ۷۷ هزار دلار شروع می‌شود، بنابراین قیمت کمی نیست. این خودرو با امکانات و ویژگی های لوکس و تجملاتی مجهز شده و دارای ایمنی بالا است. اما گزینه‌های زیادی وجود ندارد که بتوانید آن را به سطح یک رزمناو لوکس واقعی ارتقا دهید.

تریم Reserve امکاناتی مانند دوربین دید فراگیر، مونروف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های شیک‌تر و مهم‌تر از همه – گزینه‌ای برای تجهیز یک سری آیتم‌ها را به خودرو اضافه می‌کند.

تریم Reserve به همراه Reserve I و Luxury Packages قیمت حدود ۸۸۲۰۵ دلار دارد و تمام مزایای سیستم صوتی ارتقا یافته، نمایشگر هد آپ، صندلی‌های جلو ۳۰ جهته با ماساژ، صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیقی، و سگک‌های کمربند برای دو ردیف اول و گرمایش و تهویه را برای هر دو به شما ارائه می‌دهد.

Escalade آمریکایی جدیدترین رقیب Navigator است و در بسیاری از قسمت‌های کلیدی از آن پیشی گرفته است. یک نسخه کاملاً جدید ۲۰۲۱ آن شامل کابین مدرن، صفحه نمایش OLED منحنی ۳۸ اینچی، فناوری هندزفری Super Cruise و سیستم صوتی ۳۶ بلندگوی است.

همچنین دو پیشرانه برای انتخاب وجود دارد، با موتور V8 420 اسب بخاری و توربودیزل که تنها ۲۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با این حال، وقتی صحبت از ظرفیت بکسل به میان می‌آید، Navigator برنده است، زیرا Escalade تنها ۷۰۰۰ پوند وزن را حمل می‌کند. همچنین در مورد مصرف سوخت Navigator در بالاترین سطح قرار می‌گیرد.

Lincoln Navigator 2021 در مقابل BMW X7

بر روی کاغذ، خودروی X7 به دلیل اندازه کوچکتر، برتر است.

این مدل بی ام و تقریباً هفت اینچ کوتاهتر و بیش از پنج اینچ ارتفاع کمتری از Navigator دارد. فاصله بین دو محور یکسان است.

طبیعتاً X7 نیز فضای بار زیادی ندارد. در صورت تا شدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم حدود ۹۰٫۴ فوت مکعب فضا برای بار در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما حداکثر حجم بار در Navigator حدود ۱۰۳٫۳ فوت مکعب است.

پس اگر به دنبال عملکرد و قدرت هستید هستید، X7 با موتور V8 523 اسب بخاری مناسب تر است. اما اگر فضا و راحتی می‌خواهید، به سراغ Navigator بروید. اگر اندازه مهم نیست، اما عملکرد مهم است، Bimmer را بخرید.

منبع: carbuzz

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.