نقد و بررسی مفصل شورلت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴

سال به سال محبوبیت پیکاپ های فول سایز در جهان بیشتر می‌شود و شورلت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴ (EV ۲۰۲۴ Chevrolet Silverado) یک نمونه‌ی عالی در این بخش است.

به گزارش مسترماشین باز، این اولین بار نیست که Chevy یک پیکاپ الکتریکی تولید می‌کند. این کمپانی در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ پیکاپ برقی شورولت S10 را ساخت.

پیشرانه‌ی شورلت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۴

شورولت سیلورادو EV مدل ۲۰۲۴ دارای یک جفت موتور الکتریکی خواهد بود که در مجموع ۶۶۴ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ پوند فوت گشتاور با ویژگی حالت واید اوپن واتز (Wide Open Watts) یا WOW تولید خواهد کرد. مدل پایه Work Truck، پیشرانه‌ی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ پوند فوت گشتاور دارد.

با وجود موتورهایی در محورهای جلو و عقب، Silverado EV دارای سیستم کنترل الکترونیکی چهار چرخ محرک بدون اتصال مکانیکی خواهد بود.

کارایی

انتظار می‌رود که شورلت سیلورادو EV RST 2024 سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۴٫۵ ثانیه طی کند. سایر رقبا نیز در این محدوده‌ی سرعتی قرار دارند. اما در مراسم معرفی تسلا Cybertruck، ایلان ماسک، رئیس تسلا گفت که این کامیون شتاب صفر تا ۶۰ مایل را  در ۲٫۹ ثانیه طی می کند، اگرچه این ادعا اکنون از وب سایت شرکت حذف شده است.

حداکثر سرعت تخمینی این کامیون اعلام نشده است.

عملکرد خودروهای برقی Silverado بدون ویژگی Wide Open Watts نیز اعلام نشده است.

دامنه و برد

شورولت سیلورادو EV مدل ۲۰۲۴ با یک بار شارژ حداکثر برد تخمینی ۴۰۰ مایل خواهد داشت. این پیکاپ برقی دارای بسته باتری اولتیومی بزرگی است که جنرال موتورز تولید کرده است.

انتظار می‌رود که خودروهای برقی سیلورادو با برد کوتاه‌تر بعدها وارد بازار شوند؛ زیرا Chevy خط تولید این مدل را به مرور تکمیل می‌کند.

در بخش رقبا، فورد F-150 لایتنینگ با برد ۲۳۰ یا ۳۰۰ مایل روانه بازار خواهد شد. تسلا اعلام کرده که Cybertruck حداکثر برد تا ۵۰۰ مایل خواهد داشت و مدل‌های با برد کوتاه‌تری نیز در دسترس هستند.

شارژ

شما می‌توانید شورلت سیلورادو EV مدل ۲۰۲۴ خود را به روش‌های مختلفی شارژ کنید. یکی از این روش‌ها پریز خانگی ۱۲۰ ولت سطح یک، ایستگاه‌های شارژ خانگی و عمومی ۲۴۰ ولت سطح دو، و ایستگاه‌های شارژ سریع DC است.

سیلورادو می‌تواند از ایستگاه‌های شارژ سریع DC تا ۳۵۰ کیلووات نیز استفاده کند که با این سرعت، Chevy پیش بینی می‌کند که شما می‌توانید با ده دقیقه شارژ تا ۱۰۰ مایل برد با خودرو را طی کنید.

با این حال، شورولت توصیه می‌کند مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی، پیکاپ برقی را در شب و توسط ایستگاه‌های شارژ خانگی یا در طول روز در ایستگاه‌های محل کار شارژ کنید.

سیستم تعلیق و حرکت

Silverado EV یک وسیله نقلیه بزرگ و سنگین است؛ اما Chevy برخی از ویژگی‌های خوبی در آن قرار داده که‌ می توان خودرو را به خوبی مدیریت کرد.

علاوه بر سیستم تعلیق مستقل استاندارد در جلو و عقب خودرو، Silverado EV قادر است با سیستم تعلیق بادی چهار گوشه با برد ۲ اینچی مجهز شود.

فرمان چهار چرخ شعاع چرخش Silverado EV را کاهش می‌دهد و توانایی آن را برای حرکت در پارکینگ‌های کوچک یا مانور در جاده‌های پرپیچ و خم بهبود می‌بخشد.

بار

شورولت سیلورادو EV RST 2024 در زمان عرضه، ظرفیت بار تا ۱۰۰۰۰ پوند را در صورت تجهیز مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدل سیلورادو EV Work Truck در ابتدا می‌تواند تا ۸۰۰۰ پوند را حمل کند.

حداکثر بار RST 1300 پوند خواهد بود؛ در حالی که Work Truck می‌تواند تا ۱۲۰۰ پوند حمل کند.

طراحی بیرونی

این مدل مانند بسیاری از پیکاپ‌های الکتریکی جدید، دارای طراحی یکپارچه است؛ بدون شکاف بین قسمت کابین و بار.

این طراحی ممکن است شما را به یاد شورلت آوالانچ بیندازد.

طراحی داخلی

در داخل پیکاپ، کابینی مشاهده می‌کنید که نسبت به سایر پیکاپ های برقی طراحی سنتی‌تر دارد. حتی یک دنده نیز برای آن طراحی شده است؛ با اینکه خودرو الکترونیکی است.

علاوه بر این شما یک صفحه ابزار دیجیتال و یک صفحه نمایش‌های بزرگ اطلاعات سرگرمی را نیز مشاهده می‌کنید.

سیلورادو EV مدل ۲۰۲۴ تا پنج نفر در خود جای می‌دهد. قسمت پایینی صندلی‌های عقب آن می‌تواند با تقسیم ۶۰/۴۰ به جلو برگردد و دسترسی به فضای ذخیره‌سازی زیر صندلی را فراهم کند. شیشه عقب کابین را می‌توان جدا کرد و یک فضای بزرگ برای محموله‌های بلند ایجاد کرد.

سیستم اطلاعات سرگرمی

مدل Silverado EV RST دارای صفحه نمایش ۱۷ اینچی مرکزی اطلاعات سرگرمی، پانل ابزار دیجیتال ۱۱ اینچی و صفحه نمایش هد آپ ۱۴ اینچی است. Silverado EV Work Truck دارای صفحه نمایش‌های کوچکتر است.

Chevy از یک پلتفرم نرم افزاری جدید برای سیستم اطلاعات سرگرمی خود استفاده می‌کند. پلتفرم Ultifi مبتنی بر لینوکس امکان به روز رسانی‌های نرم افزاری و ویژگی‌ها را با اتکای کمتر به سخت افزار فراهم می‌آورد.

Google Built-in یک تجربه اتصال قوی را امکان پذیر می‌کند. شورلت تأیید نکرده که آیا این کامیون از اتصال الکسا، اندروید اتو و اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند یا خیر.

ویژگی‌های دیگر

شورلت هنوز لیست دقیق ویژگی‌های پیکاپ های الکتریکی جدید خود را منتشر نکرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که اعلام شده استارت بدون لمس است. شما می‌توانید به آسانی در حالی که یک دستگاه تلفن همراه فعال در دست دارید؛ سوار پیکاپ شوید و آن را روشن کنید.

فن آوری های ایمنی

اگرچه جزئیات مربوط به فناوری‌های ایمنی در هر تریم اعلام نشده است؛ اما ما می‌دانیم که Chevy چندین ویژگی پیشرفته ایمنی و کمک راننده را در Silverado EV 2024 قرار خواهد داد.

این ویژگی‌ها شامل کمک به رانندگی در بین خطوط، چراغ‌های جلوی خودکار، نشانگر فاصله و ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده است.

یک سیستم دوربین دید فراگیر با کیفیت بالا نیز در این پیکاپ قرار داده می‌شود.

قیمت و تریم

شورلت سه تریم‌ از Silverado EV ارائه می‌دهد؛ که قیمت و تاریخ تحویل دو مورد از آنها را اعلام کرده است. پیکاپ کار (Work Truck) یا WT سیلورادو با قیمت پایه ۳۹۹۰۰ دلار به فروش می‌رسد. در حالی که مدل پرچم‌دار RST با قیمت پایه‌ی ۱۰۵۰۰۰ دلار در دسترس خواهد بود.

شورلت همچنین از یک Silverado EV Trail Boss متمرکز بر قابلیت آفرود نیز رونمایی کرده است؛ اما قیمت و مشخصات Trail Boss اعلام نشده است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت چندین سطح‌تریم دیگر نیز عرضه خواهد کرد که قیمت آنها از ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار یا بیشتر است.

زمان عرضه به بازار

شورلت سیلورادو EV مدل ۲۰۲۴ در مرکز مونتاژ همترامک Factory Zero Detroit جنرال موتورز ساخته خواهد شد.

انتظار می‌رود اولین کامیون‌های کار سیلورادو در بهار ۲۰۲۳ معرفی شوند و مدل Silverado EV RST در پاییز ۲۰۲۳ رونمایی شود. تریم های دیگر با بسته‌های باتری، تجهیزات و گزینه‌های برد مختلف به دنبال این دو مدل وارد بازار خواهند شد.

 رقبا

هنگامی که Silverado EV وارد بازار شود؛ علاوه بر فورد F-150 Lightning، پیکاپ های دیگری با آن رقابت خواهند کرد؛ اگرچه برخی از این پیکاپ ها هنوز معرفی نشده‌اند.

مثلاً GMC یک پیکاپ الکتریکی مشابه Silverado EV ارائه خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود که جی‌ام‌سی پیکاپ هامر EV را قبل از ورود Silverado EV وارد بازار کند.

ریوین R1T اولین پیکاپ الکتریکی مدرن خود را  در اواخر ۲۰۲۱ وارد بازار کرد.

در چند سال آینده، احتمالاً شاهد تولید کامیون‌های برقی از Bollinger Motors، Canoo و شاید Lordstown Motors خواهیم بود.

در این میان رقیب دیگر این کامیون از کمپانی تسلا، سرگذشت نامعلومی دارد. همانطور که می دانید اطلاعات مربوط به خودروی برقی فولادی ضد زنگ تسلا Cybertruck از وب‌سایت تسلا حذف شده است.

منبع: cars.usnews

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.