مقایسه خودروهای مرسدس بنز و BMW

کمپانی‌های مرسدس بنز و BMW، انواع مختلفی از خودروهای لوکس و باکیفیت را تولید می‌کنند که مشتریان خاص خودش را دارد. با این حال هر دو این برندها بر جنبه‌های خاصی از فرایند تولید خودرو تمرکز دارند و همین امر باعث تفاوت خودروهای مرسدس بنز و BMW شده است.

به گزارش مسترماشین باز، هر دو برند خودروسازی، ابرخودروهایی می‌سازند که هم از نظر زیبایی، راحتی و هم کیفیت زبانزد است.

شرکت مرکزی BMW و مرسدس بنز یا دایملر در آلمان واقع شده است. هر دو خودرو ساز از نظر قابلیت اطمینان، جایگاهی خوبی در بازار خودروسازی دارند؛ اما در برخی جنبه‌ها با هم متفاوت هستند.

هر دو خودروساز مدل‌های مختلف خودرو را تولید می‌کنند و این تنوع محصولات باعث شده تا شما بسته به نیازتان بتوانید یک مدل مناسب را خریداری کنید.

BMW دارای خودروهایی در دسته‌ی لیموزین، خودروهای اسپورت، هاچ بک، هیبریدی و SUV است. هر یک از این مدل‌ها دارای یک مدل رقیب از مرسدس بنز هستند.

اما BMW مدل‌های منحصر به فردی مانند BMW M line، L line، X و سری Z4 دارد و مرسدس نتوانسته رقیبی برای آن‌ها تولید کند.

در مقابل مرسدس بنز نیز دارای مدل‌های منحصر به فردی مانند استیشن واگن، کامیون، وانت، اتوبوس، خودروهای هوشمند و ون است.

مصرف سوخت BMW در مقابل مرسدس بنز

اگر به دنبال خودروی کم مصرف‌تر هستید؛ سراغ BMW بروید؛ زیرا موتورهای سبک و کوچکی دارد. اما مرسدس بنز به دلیل موتورهای سنگین و بزرگ، مصرف بنزین بالاتری دارد.

بنابراین، اگر به دنبال خودرویی با مصرف بنزین کمتر و سازگارتر با محیط زیست هستید؛ BMW بهترین است.

عملکرد خودروهای BMW در مقابل مرسدس بنز

خوشبختانه، هر دو نوع خودرو عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند. قطعات این خودروها می‌توانند سال‌های سال دوام بیاورند و خراب نشوند.

وقتی صحبت از خودروهای BMW می‌شود؛ به دلیل تنوع زیاد، موتورهای با کارایی بیشتری دارد. اگر به موتورهای سبک وزن اما با کارایی بالا نیاز دارید؛ سری M BMW، سری ۳ و شاسی بلندهای X-5 عالی هستند.

اما وقتی به خودروهای بزرگتر نیاز دارید؛ باید سراغ مرسدس بنز بروید. این برند خودروهای با عملکرد موتوری بالاتر و سنگین‌تری را ارائه می‌دهد.

پارامترهای ایمنی مرسدس در مقابل BMW

هنگامی که قصد خرید یک وسیله نقلیه را دارید، ایمنی مهمترین فاکتور است. بنابراین تمامی خودروسازان برندهای لوکس به نکات ایمنی خودرو توجه می‌کنند و آپشن های زیادی را در خودروهایشان به کار می‌برند.

در این بخش برنده مرسدس بنز است.

این خودرو ساز از فناوری PRE-SAFE در همه‌ی خودروهای خود استفاده می‌کند. سیستم خاص PRE-SAFE در بخش ترمزهای خودکار کار می‌کند. هنگامی که خودروی شما در خطر است و سنسور آن را تشخیص می‌دهد؛ سیستم PRE-SAFE می‌تواند ترمزهای اضطراری را برای جلوگیری از تصادف فعال کند.

همچنین، در شب، خودرو به طور خودکار به فناوری کمک دید در شب مجهز می‌شود. البته این فناوری در شرایط بارانی و آب و هوای مه آلود نیز فعال می‌شود.

البته مدل‌های BMW نیز امنیت بالایی دارند.

فناوری مرسدس در مقابل BMW

در بخش فناوری، خودروهای BMW دارای سیستم iDrive هستند که می‌تواند وسیله نقلیه شما را با آیفون کنترل کند. می‌توانید از فرمان‌های صوتی و کنترل‌های حرکتی برای کار با خودرو استفاده کنید. نمایشگر هد آپ در داشبورد جلو عملکرد و کنترل‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مقابل خودروهای مرسدس بنز از نظر فناوری نسبت به مدل‌های دیگر رقابتی هستند. مرسدس بنز در این بخش دارای سیستم مهاربند M خاص خود است. سیستم‌های بریس M دارای قابلیت‌های اتصال، سرگرمی و امنیتی زیادی هستند.

همچنین، می‌توانید خودروهای بنز خود را با استفاده از رایانه شخصی یا تلفن هوشمند کنترل کنید. به لطف این سیستم باورنکردنی، شما می‌توانید به روز رسانی وسیله نقلیه خود را بر روی دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید.

قیمت BMW در مقابل مرسدس

به دلیل لوکس بودن این برندها، هر دو برند دارای خودروهای گران هستند. به طور معمول، محدوده قیمت آنها ۴۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دلار است.

اما در مقایسه، قیمت بنز بالاتر از BMW است. شاید به دلیل پیشرفت تکنولوژی بنز قیمت خودروهای آن بیشتر است. بنابراین، اگر به یک خودروی لوکس با قیمت کمتر نیز نیاز دارید؛ باید سراغ BMW بروید. ضمناً مصرف سوخت بی ام و از بنز کمتر است.

کیفیت مرسدس در مقابل BMW

چندین پارامتر می‌تواند کیفیت یک خودرو را توصیف کند.

تجربه رانندگی

تجربیات رانندگی با هر دو خودرو متفاوت است.

از آنجایی که BMW سبک‌تر از بنز است؛ رانندگی با آن راحت‌تر است؛ به خصوص در پیچ‌ها شما به راحتی می‌توانید عبور کنید. خودروهایی با موتورهای سبک اما کارآمد می‌توانند سرعت‌های بالا را تجربه کنند. بنابراین در نهایت تجربه رانندگی با BMW خوب است.

وقتی در مورد مرسدس بنز صحبت می‌کنید؛ می‌توانید یک تجربه رانندگی اسپرت داشته باشید. موتورهای بزرگ و سنگین خودروهای آن، آن‌ها را حجیم، تهاجمی و غیرقابل پیش بینی می‌کند.

بازار و مخاطب هدف هر دو خودرو چه افرادی هستند؟

به دلیل گیربکس دنده دستی، موتورهای سنگین و بزرگ در مرسدس، بیشتر رانندگان قدیمی سراغ این خودرو می‌روند.

اما اخیراً شرکت بنز سری کلاس A خود را با هدف قرار دادن نسل جوان عرضه کرده است.

وزن موتور سبک‌تر و سبک بدنه یBMW رانندگان جوان را هدف قرار می‌دهد. افرادی که دوست دارند راحت‌تر با وسایل نقلیه کار کنند؛ بیشترین جذب این برند خواهند شد.

طراحی داخلی مرسدس در مقابل BMW

این دو مدل لوکس تفاوت‌های زیادی در طراحی داخلی دارند. BMW بر روی نیازهای راننده تمرکز می‌کند؛ در حالی که بنز بر روی راحتی کامل خودرو تمرکز می‌کند.

وقتی به داخل BMW نگاه می‌کنید، یک کنسول مرکزی می‌بینید که می‌تواند به راحتی سیستم‌های خودرو را کنترل کند. بنابراین، راننده در حین رانندگی توانایی‌ کنترل کامل سیستم‌ها را دارد. اما با گذشت زمان، این برند سعی کرده راحتی داخلی خودروهای خود را بهبود ببخشد.

اما در بنز بر روی تجمل و احساس راحتی مسافر متمرکز شده است. بنابراین، فضای داخلی مجهز به کنترل‌های لمسی، لوازم جانبی مدرن راحت، و قابلیت‌های عالی برای نشستن است.

نتیجه گیری

هر دو برند لوکس هستند و دهه‌هاست که بازار خودرو را اداره می‌کنند و هر کدام دارای مشتریان خاص خود هستند.

بنابراین، تصمیم گیری در مورد یک برند برنده چالش برانگیز است..

اگر به دنبال یک وسیله‌ی تجاری هستید؛ پس سراغ مرسدس بنز بروید؛ زیرا خودروهای در این کلاس‌ها تولید می‌کند.

اگر به دنبال یک خودرو لوکس اقتصادی‌تر هستید؛ بی ام و بهتر است. هم قیمت بهتری دارد و هم مصرف سوخت آن کمتر است.

منبع: enginehell

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.