شایع‌ترین دلایل خاموش نشدن رادیو خودرو و راه‌های برطرف کردن آن

زمانی که رادیو اتومبیل خاموش نمی‌شود ممکن است با عواقب آزار دهنده‌ای روبرو شوید. رادیو خودرو قدرت زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد اما اگر باتری خودرو در معرض خالی شدن باشد همین اتفاق کافی است که باتری خودرو در طی چند ساعت از بین برود و خالی شود. بنابراین تعمیر رادیویی که خاموش نمی‌شود، امر مهمی است. این معمولاً به دلیل نوعی مشکل الکتریکی است، بنابراین ما شما را با شایع‌ترین دلایل خاموش نشدن رادیو خودرو و راه‌های برطرف کردن آن‌ راهنمایی می‌کنیم.

چند مشکل رایج وجود دارد که می‌تواند منجر به خاموش نشدن رادیو خودرو شود و هر کدام از آن‌ها را باید با یک وضعیت نسبتاً خاص برطرف کنید. شایع‌ترین علت این مشکل یک سیم کشی نامناسب است، بنابراین اولین قدم این است که به سیم کشی آن نگاهی بیندازید. به غیر از این ممکن است در سوئیچ احتراق یا برخی از مؤلفه‌های مرتبط دیگر مشکلی وجود داشته باشد، در اینجا رایج‌ترین مشکلاتی که مانع از خاموش شدن رادیو خودرو می‌شود را بیان می‌کنیم:

سیم کشی رادیو: اگر این مشکل همیشه وجود دارد، پس احتمالاً رادیو به صورت نادرست سیم کشی شده است.

کلید استارت: ممکن است سوئیچ احتراق حتی در مواقع خاموش بودن هم قدرت جانبی را تأمین کند.

کلید و سیلندر استارت: به طور مشابه یک سیلندر فرسوده ممکن است در هنگام خاموش بودن هم در حالت تجهیزات جانبی یا حتی استارت قرار داشته باشد.

ضبطی که برای روشن ماندن طراحی‌شده: برخی از رادیوهای اتومبیل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مدت زمان مشخصی روشن بمانند. هنگامی که این ویژگی خراب شود، معمولاً به یک متخصص احتیاج دارید.

خاموش نشدن رادیو خودرو

چطور ضبطی که خاموش نمی‌شود را تعمیر کنیم؟

اگر رادیوی ماشین خاموش نمی‌شود، این مراحل را دنبال کنید تا مقصر احتمالی را از بین ببرید. شما می‌توانید با پیروی از این دستورالعمل‌ها منبع مشکل را رفع کنید. اگر همه مراحل را انجام دادید و همچنان ضبط خاموش نشد، به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید

۱- سیم‌کشی ضبط را چک کنید
اگر ضبط را بعد از خریداری ماشین نصب‌کرده‌اید و این مشکل دقیقاً از زمان نصب پیش‌آمده، پس احتمالاً با مشکل سیم کشی مواجه هستید. رادیوهای خودرو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای یک سیم اصلی و دو سیم برق هستند. یکی از این دو سیم برق همیشه جریان برق دارد و دیگری تنها در هنگام روشن شدن موتور قدرت دارد یا هنگامی که سوئیچ در موقعیت جانبی قرار دارد. اگر سیم برق اصلی به یک منبع تغذیه وصل شود که همیشه برق دارد رادیو هرگز خاموش نخواهد شد. می‌توانید با ولت متر یا چراغ تست، این مشکل را بررسی کنید. اگر هر دو سیم جریان برق داشته باشند، باید سیم‌کشی ضبط را عوض کنید تا سیم اصلی به منبعی وصل شود که تنها در حالت روشن بودن و یا در حالت تجهیزات جانبی، برق داشته باشد.

۲- سوییچ استارت ماشین را چک کنید
برخی از مشکلات سوئیچ احتراق می‌توانند منجر به در دسترس بودن لوازم جانبی حتی در صورت خارج شدن کلید شوند. اگر متوجه شدید که هر دو سیم برق در مرحله اول دارای برق هستند، اما شما نمی‌توانید منبع تغذیه‌ای را پیدا کنید که فقط در زمان روشن بودن ماشین برق دارد، احتمالا مشکل شما سوییچ استارت است. اگر تجهیزات جانبی در حالت خاموش بودن سوییچ روشن باشد باید سیلندر سوییچ یا خود آن را عوض کنید.

خاموش نشدن رادیو خودرو

۳- سیلندر و کلید استارت را چک کنید
این یک مشکل مشابه است، اما به جای سوئیچ الکترونیکی به ایراد فیزیکی سیلندر استارت ارتباط دارد. اگر کلید یا سیلندر احتراق به شدت فرسوده است، ممکن است سوئیچ را زمانی بردارید که هنوز در حالت لوازم جانبی یا حالت فعال است. برای برطرف کردن این مشکل باید هنگام برداشتن کلید، مطمئن شوید که سوئیچ احتراق در حالت خاموش قرار دارد. این کار باعث خاموش شدن رادیو می‌شود. در طولانی مدت جایگزینی سیلندر فرسوده مشکل را برطرف می‌کند.

۴- ضبطی که برای روشن ماندن طراحی‌شده است
اگر رادیوی خودروی شما جزء این دسته رادیوها می‌باشد در این صورت، باید ماشین را خاموش‌کنید، کلید را خارج کنید، ماشین را ترک کنید و درها را ببندید. بعد چند دقیقه، چک کنید که ضبط خاموش شده است یا خیر. اگر رادیو خاموش نشده بود مطمئن شوید که چراغ سقف خاموش شده باشد و درها همگی بسته باشند، اگر باز هم مشکل برطرف نشد به به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید.

منبع: how to fix a car radio that won’t turn off

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. ali می گوید

    سلام .بعد از روشن کردن ماشین ضبط قطع میشه و وقتی فیوز مربوط به ضبط را میکشیم و مجددا وصل میکنیم ضبط روشن میشود .مشگل چیست؟

  2. hassan می گوید

    سلام
    مدنیه با خاموش کردن ماشین سیستم رادیو روشن میمونه درصورتی که قبلاً همراه با خاموش کردن خودرو رادیو هم خاموش میشد دلیلش چی می‌تونه باشه؟ممنون

  3. موسوی رندی ازماکوآذربایجان غربی می گوید

    سراتو۲۰۱۳ خاموش که میکنم سیستم برقش قطع نمیشودوریموت کارنمیکندتابعدازپیاده شدن خودروقفل نمیشودمثلاًضبط روشن می‌ماند.

  4. عبدلناصرشه بخش می گوید

    سلام رله ماشین راوصل میکنم ظبط یکسره میشه رله رادرمیارم خوب میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.