شاهین بی پر و بال سایپا

در روزهایی که بازار بورس سود خوبی را روانه جیب خودروسازان کرده است،سایپا از این شیوه بهره ای نبرده و علیرغم تبلیغات رسانه ای فراوان همچنان خودروی شاهین یکی از بی اقبال ترین خودروهای بازار بورس به حساب می آید.
شاهین سایپا را باید بی پر و بال ترین شاهین دنیا دانست خودرویی که علیرغم تبلیغات گسترده باز هم نتوانسته در این بازار تشنه سهمی داشته باشد.اینکه در بازار خودروی ایران که هر محصول بی کیفیتی با بالاترین قیمت ها به فروش میرسد اما این خودروی وطنی اینچنین کم اقبال است نیز جای تعجب دارد.شاهین سایپا چالش های زیادی را گذرانده از آتش گرفتن تا خرابی های متعدد همه و همه سبب شده اند تا این خودرو در بازار ایران هیچ جایگاهی را برای خود متصور نباشد.
شاید وفت آن رسیده که مدیران دستوری خودروسازی کشور کمی به خود آیند تا در اینده محصولاتی با کیفیت تر به بازار ارئه کنند.

از بدو ورود به بازار شاهین با ایراد های بزرگ و کوچکی که داشت نتوانست توجه مشتریان را به خود جلب کند این موضوعی تا جایی پیش رفت که در این آشفته بازار خودرو که بی اقبال ترین خودروها در مدت زمانی کوتاه با قیمت هایی فضایی به فروش می روند شاهین سایپا بی پر و بال شده و حتی قدم از قدم بر نمی دارد چه رسد به پرواز.

بازار بورس امروز به گونه ای پیش رفت که شاهین سایپا حتی به اندازه میزان عرضه نیز تقاضا نداشت.

در معاملات امروز ۴۰۰۰شاهین در بازار بورس کالا با قیمت پایه سیصد و چهار میلیون تومان عرضه شد که که تنها ۱۵۴۶نفر متقاضی این خودرو بودند.

یکی از عمده دلایل بی اقبالی شاهین را می توان در خرابی متعدد این خودرو در بخش موتور و گیربکس دانست اگرچه مدیران این شرکت از رفع ایرادات در رسانه ها سخن میگویند اما دارندگان این خودرو خلاف این موضوع صحبت هایی را مطرح می کنند که نشان از ایرادات متعدد شاهین و گرفتاری مصرف کنندگان دارد.

البته این ایرادات تنها به شاهین خلاصه نشده و کوییک و ساینا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.