سیستم CarPlay اپل چیست و چگونه کار می‌کند؟

سیستم هوشمند CarPlay یک فناوری پیشرفته از طرف شرکت اپل برای کمک به افراد در جاده‌هاست. وقتی در حال گشت و گذار هستید بررسی تلفن همراهتان کاری خطرناک و دردسرساز است، با توجه به این نکته Apple CarPlay شما را قادر می‌سازد تا با شبیه سازی تلفن همراه خود روی صفحه نمایش خودرو برنامه‌های مهم را اجرا کنید. به عبارت دیگر سیستم هوشمند CarPlay اپل با استفاده از دستیار صوتی هوشمند Siri در خودروها به‌کارگرفته می‌شود و به‌ رانندگان اجازه می‌دهد که بسیاری از کارهایی را که رانندگان قبلا با فشردن دکمه انجام می‌دادند، با استفاده دستورات صوتی و نمایشگر لمسی کنترل کنند، در نتیجه آیفون خود را روی داشبورد ماشین خود خواهید داشت! از زمان راه اندازی این نرم افزار چند سال می‌گذرد و همه تولیدکنندگان عمده وسایل نقلیه آن را در اتومبیل خود گنجانده‌اند.

برنامه‌هایی که می‌توانید با سیستم CarPlay اپل اجرا کنید

این نرم افزار دسترسی یکپارچه به تعیین مسیرها، برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام‌های متنی، شنیدن فایل‌های صوتی، برنامه‌های داخلی (مانند آب و هوا، تقویم، لیست کارها، ساعت) و برنامه‌های شخص ثالث از Apple را فراهم می‌کند. ناگفته نماند، این Siri است که از شما برای کارکرد عملکردهای دستگاه‌های iOS پشتیبانی می‌کند. این سیستم به جای بلوتوث با کابل ارتباطی Lightning اپل کار می‌کند که ارتباطی تنگاتنگ‌تر از بلوتوث را امکان‌پذیر می‌کند و اجازه تبادل داده‌ها بین ماشین و تلفن همراه را امکان‌پذیر می‌کند و بدین ترتیب صفحه نمایش هوشمند خودرو مکث بسیار کمی برای پاسخ دادن به اطلاعات ورودی خواهد داشت.

سیستم هوشمند CarPlay چگونه کار می‌کند؟ یک راهنمای سریع

CarPlay با آیفون ۵ و مدل‌های بعدی سازگار است (به خاطر کابل نوری) و این بدان معنی است که دستگاه‌های قدیمی‌تر از دور خارج می‌شوند. این سیستم برای کاربران آیفون مفید است زیرا آنها می‌توانند رابط کاربری مشابه تلفن خود را روی داشبورد خودرو ببینند. در واقع هدف از اجرای این برنامه حذف استفاده از از دست برای کنترل و اجرای نرم افزار می‌باشد که این کار با استفاده از سیری Siri (دستیار صوتی اپل) صورت می‌گیرد. معمولا دستگاه‌های کارپلی‌دار از بقیه دستگاه‌ها گران‌تر هستند که دلیل آن این است که یک دستگاه برای اینکه بتواند با سیری همگام شود و فرمان‌های آن را اجرا کند بود باید از هسته مرکزی قوی cpu برخوردار باشد که همین باعث گران‌تر شدن دستگاه خواهد شد.

سیستم CarPlay اپل

علاوه بر این، CarPlay با آیکون‌ها و دستورات صوتی بزرگتر واقعاً کارآمد است. بیایید نگاهی به نحوه کار آن بیندازیم:

اتصال به Head-unit

از طریق آیفون ۹ می‌توانید از این نرم افزار به صورت بی‌سیم استفاده کنید، در مورد آیفون ۵ تا آیفون ۸ پلاس شما باید از سیم برای اتصال آیفون به داشبورد استفاده کنید.

فعال کردن بی‌سیم سیستم CarPlay اپل

از تنظیمات دستگاه iOS خود گزینه “عمومی” و سپس “CarPlay” را انتخاب کنید. در تنظیمات “CarPlay” از شما خواسته می‌شود بلوتوث را روشن کنید، دستگاه از طریق آن در کمترین زمان با واحد اصلی متصل می‌شود.

فعال کردن سیری

اگر دکمه فرمان صوتی روی چرخ فرمان را فشار دهید، سیری در دسترس خواهد بود. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که از Siri بخواهید تا هنگام رانندگی به شما در عملکردهای لازم تلفن کمک کند.

عملکرد صفحه لمسی

در صورت تمایل می‌توانید از طریق صفحه لمسی داشبورد به تلفن خود فرمان دهید. همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه گزینه‌های CarPlay یا جستجوی برنامه‌ها را تغییر دهید.

سیستم CarPlay اپل

عملیات از طریق دستگیره‌ها

ماشین شما می تواند حاوی دستگیره‌ها و دکمه‌های فشار باشد. به جای صفحه لمسی از آنها برای درگیر کردن CarPlay استفاده کنید.

سفارشی کردن CarPlay

اگر می‌خواهید برنامه‌ها را در CarPlay حذف یا تنظیم مجدد کنید در iPhone خود به CarPlay بروید. ساده است، بعد از ضربه زدن روی نام اتومبیل خود، گزینه “سفارشی سازی” را پیدا خواهید کرد.

پس از راه اندازی بازار

برخی از تولیدکنندگان هنوز CarPlay را در اتومبیل خود وارد نکرده‌اند. در این صورت، می‌توانید یک تنظیم مجدد را انتخاب کنید.

شناسایی اینکه آیا وسیله نقلیه شما دارای CarPlay است

می‌توانید آن را از پشتیبانی مشتری اتومبیل خود، از کتابچه راهنمای مالک آن یاد بگیرید یا از اینترنت جستجو کنید.

نتیجه
CarPlay اپل یک راه حل نرم افزاری پیشرفته برای اتومبیل‌ها است. این سیستم عملاً عملکرد تلفن را به صفحه نمایش خودرو ارائه می‌دهد و کار با برنامه‌ها را آسان‌تر و رانندگی را ایمن‌تر می‌کند.

منبع: basics apple carplay

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.