راهنمای خرید جامپ استارتر خودرو و انواع جامپ استارتر

دستگاه جامپ استارتر یا کمک باتری دائمی خودرو دستگاهی کاملا الکترونیکی و اتوماتیک می‌باشد که توانایی روشن کردن خودرو را در زمان‌های مورد نیاز دارد از جمله زمانی که باطری آن ضعیف است، همچنین برای شارژ آرام و یا شارژ فوری باتری خودرو نیز به کار می‌رود. جامپ استارترها وسیله خوبی برای روشن شدن و شارژ نگه داشتن باتری ماشین هستند. قبل از فکر کردن در مورد ویژگی‌های مورد نظر، نوع جامپ استارتر مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. قابل ذکر است که همه مدل‌ها یکسان نیستند و نوع انتخاب شده شما می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان کمک به شما در موقعیت‌های خاص داشته باشد. در این مطلب شما را در خرید جامپ استارتر خودرو راهنمایی می‌کنیم.

انواع جامپ استارتر

جامپ استارتر دقیقاً آنچه را که به نظر می‌رسد انجام می‌دهد: به ماشین شما جهش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا ماشین روشن شود. این دستگاه یک شارژر سیار و بسیار قوی جهت باطری انواع خودرو (استارتر) و سایر لوازم الکتریکی از قبیل تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و … می‌باشد. مهم است که چند تصور غلط رایج را پاک کنید. جامپ استارتر، باتری ماشین را شارژ نمی‌کند. درعوض، به اندازه کافی به باتری ضربه می‌زند تا خودرو را روشن کند، باید دوباره ماشین خود را روشن کنید تا دوباره از آن نیرو بگیرد.

جامپ استارترها در انواع قابل حمل و پلاگینی موجود هستند. جامپ استارترهای پرتابل دارای باتری داخلی هستند، به این معنی که هر زمان که به آنها احتیاج داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید. تنها نکته منفی آن این است که بعد از استفاده باید آنها را شارژ کنید که ممکن است چند ساعت طول بکشد. از طرف دیگر شارژرهای پلاگین کمتر قابل حمل هستند. به جای اینکه یک باتری با اندازه مناسب ساخته شده باشد، باید آن‌ها را به یک پریز برق وصل کنید، به این معنی که اگر با یک باتری از کار افتاده در پارکینگ مواجه شدید عمدتا آدم بدشانسی هستید. به طور کلی توصیه می‌کنیم یک جامپ استارتر قابل حمل خریداری کنید، چرا که می‌توانید آن را همه جا به همراه داشته باشید و از آن استفاده کنید.

به طور کلی چند مزیت برای جامپ استارترها وجود دارد. آنها به شما این امکان را می‌دهند که فوراً به جاده بروید و در بسیاری موارد، می‌توانید از آن برای تأمین انرژی سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کنید. به عنوان مثال در صورت نیاز و در شرایط اضطراری می‌توانید از آن برای شارژ مجدد تلفن همراه خود استفاده کنید. از طرف دیگر بسیاری از مبدل‌های اتومبیل به گونه‌ای ساخته نشده‌اند که بتوانند باتری خودرو را به طور کامل از صفر شارژ کنند.

شارژر باطری
برخلاف یک جامپ استارتر، یک شارژر باتری در واقع باتری ماشین را شارژ می‌کند و در موقعیت‌های متفاوتی به کار می‌آید. شارژرهای باتری حداقل برای شارژ مجدد باتری خودرو به چند ساعت زمان نیاز دارند، به این معنی که برای همه افراد ایده‌آل نیست از جمله افرادی که فرصت کوتاهی در اختیار دارند. آنها همچنین باید به یک پریز برق وصل شوند، به این معنی که آنها قابل حمل نیستند.

جامپ استارتر

راهنمای خرید جامپ استارتر

هنگامی که نوع جامپ استارتر مورد نیاز خود را انتخاب کردید، چند ویژگی دیگر برای خرید آن وجود دارد که هنگام خرید باید در مورد آن‌ها فکر کنید.

کابل‌ها
کابل‌های جامپ استارتر قسمت مهمی از جامپ استارتر هستند، بدون آنها هیچ چیزی برای اتصال جامپ استارتر به آن وجود ندارد. ممکن است فکر کنید که کابل‌های جامپ استارتر همگی یکسان هستند و این فکر تا حدی درست است، آن‌ها از سیم‌های مسی ساخته شده‌اند که قدرت زیادی را تحویل می‌دهند. با این حال برخی از کابل‌ها بهتر از سایرین هستند. به عنوان مثال، کابل‌ها می‌توانند طول‌های مختلفی داشته باشند و معمولاً بین ۱۰ تا ۳۵ فوت طول دارند. فکر نکنید که باید سراغ کابل‌های فوق العاده طولانی بروید، اگرچه برای اکثر افراد، ۱۵ فوت کاملاً مناسب خواهد بود. وجه تمایز دیگرکابل‌ها به ضخامت سیم بستگی دارد. سیم ضخیم‌تر، قدرت بیشتر و بهتری ارائه می‌دهد. برای وسایل نقلیه کوچکتر مانند اکثر اتومبیل‌ها، کابل حداقل ۸ درجه‌ای مناسب خواهد بود، اگرچه باتری‌های بزرگتر ممکن است به یک کابل سنج ۶ یا ۴ نیاز داشته باشند.

چراغ‌های اضطراری
گیر کردن در کنار جاده در شب هرگز وضعیت مطلوبی نیست و هر فردی ممکن است در یک نقطه خطرناک قرار بگیرد. اینجا، جایی است که چراغ‌های اضطراری می‌توانند وارد عمل شوند. اگر جامپ استارتر به چراغ اضطراری مجهز باشد، می‌توانید آن را در نزدیکی ماشین خود قرار دهید تا سایر رانندگان را نسبت به وضعیت خود آگاه کنید. بعضی جامپ استارترها دارای چراغ‌هایی هستند که به عنوان چراغ قوه ساده مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً برای هر موقعیت مورد نیازی مناسب هستند.

رادیوها
برخی از جامپ استارترها به رادیوهای داخلی اضطراری مجهز هستند که به شما کمک می‌کنند تا در صورت اضطرار از حوادث و اطلاعات محلی آگاهی پیدا کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مستعد ابتلا به این نوع رویدادهای طبیعی مانند سیل، زلزله و… باشد، ممکن است این ویژگی در خرید جامپ استارتر خودرو فوق العاده مفید باشد.

جامپ استارتر

معکوس کننده
اینورتر مبدلی است که ولتاژ مستقیم DC را به ولتاژ متناوب AC تبدیل می‌کند و می‌توانید از آن برای تأمین انرژی دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت استفاده کنید. اغلب، جامپ استارترهای اینورتر یک پریز برق داخلی نیز خواهد داشت. البته، با توجه به این واقعیت که برخی از جامپ استارترها حکم باتری را دارند مطمئناً شما هر چیزی را به آن متصل نمی‌کنید زیرا ممکن است باتری خیلی سریع‌تر از موعد از بین برود. با این وجود، اینورتر برای کسانی که می‌خواهند چادر بزنند یا در جاده باشند، وسیله کاملی به نظر می‌رسد.

توان
توان بیشتر موجب شارژ شدن سریع‌تر باتری ماشین می‌شود که همین موجب گران‌تر شدن قیمت شارژر باتری ماشین می‌شود، درواقع در مقایسه با شارژرهای با توان پایین‌تر هزینه بالاتری دارند. شارژر باتری ماشین معمولاً حدود ۲ آمپر می‌باشد و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا باتری ماشین ۱۲ ولتی شما شارژ شود. بسته به میزان خالی شدن شارژ باتری ماشین از ابتدای شروع شارژ باتری ماشین حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا باتری ماشین شارژ کافی داشته باشد.

قیمت
میخواهید چقدر بابت خرید جامپ استارتر یا شارژر باتری خودرو هزینه کنید این بستگی به ویژگی‌های مورد نظر شما دارد. اگر می‌خواهید یک جامپ استارتر مجهز به اینورتر، چراغ‌های اضطراری، رادیو و غیره داشته باشید باید مبلغ بیشتری بپردازید. خرید یک جامپ استارتر از ۵۰ دلار یا ۶۰ دلار شروع می‌شود، هر چند دستگاه‌هایی پایین‌تر از این محدوده قیمت هم وجود دارند اما آنها نمی‌توانند انرژی زیادی تحویل دهند و ویژگی‌هایشان محدود خواهند شد. از طرف دیگر، اگر تصمیم بگیرید که یک مدل پیشرفته‌تر و پرمصرف‌تر بخواهید باید انتظار پرداخت تا ۱۵۰ دلار یا بیشتر هم داشته باشید.

منبع: jump starters

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.