راهنمای خرید برف پاک‌کن خودرو و آشنایی با انواع تیغه برف پاک‌کن

با وجود اینکه قطعات و لوازم جانبی بسیاری در خودرو وجود دارد که هنگام خرید آن‌ها باید نهایت دقت را به کار برد؛ اما گاهی اوقات از برف پاک‌کن شیشه جلو خودرو غافل می‌شویم. با این حال، آنها یک کالای اساسی هستند که با ایمنی خودرو ارتباط تنگاتنگی دارند. برف پاک‌کن‌ها به ویژه در هوای نامناسب روی دید راننده تأثیر می‌گذارند. مطمئنا شما هم نمی‌خواهید در یک طوفان خطرناک گرفتار شوید و به خودرو و خودتان آسیبی وارد شود. برخی افراد هنگام انتخاب برف پاک‌کن، سردرگم می‌شوند و نمیتوانند انتخاب درستی داشته باشند. ما در این مطلب نکاتی را بیان کرده‌ایم که میتواند به شما در انتخاب درست برف پاک‌کن خودرو کمک کند. قبل از انتخاب هر برف پاک‌کنی باید اندازه و مکانیسم برف پاک‌کن شیشه جلو اتومبیل را بدانید.

کتابچه راهنمای اتومبیل را بخوانید
کتابچه راهنمای ماشین را با دقت مطالعه کنید. تمام اعداد و اندازه‌ها در آنجا نوشته شده‌اند. بیشتر دفترچه‌ها دارای نمودار کمی هستند که اندازه و طول برف پاک‌کن را شرح می‌دهند. برای اطلاعات دقیق بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

برف پاک‌کن فعلی خود را اندازه بگیرید
به سمت اتومبیل خود بروید و برف پاک‌کن شیشه جلو اتومبیل را اندازه بگیرید. اگر از پوشش و طول آن‌ها ناراضی هستید، ببینید فضای بیشتری برای خرید برف پاک‌کن بزرگتر در اختیار دارید.

برخی اطلاعات را به صورت آنلاین بخوانید
برای افزایش آگاهی خود می‌توانید برخی مقالات را بصورت آنلاین بخوانید و با تمام لوازم جانبی ضروری و مورد نیاز خودرو آشنا شوید. البته این شامل برف پاک‌کن شیشه جلو و روند انتخاب مناسب‌ترین آنها نیز می‌شود.

با نمایندگی تماس بگیرید
از طرف دیگر، می‌توانید با نمایندگی محلی خودرو تماس بگیرید یا همان جایی که وسیله نقلیه خود را خریداری کرده‌اید. آنها به طور معمول دارای یک فروشگاه لوازم جانبی هستند و می‌توانند در مورد مارک برف پاک‌کن خودرو اطلاعاتی مفیدی را به شما ارائه دهند.

برف پاک‌کن خودرو

مقایسه ویژگی‌های تیغه‌های برف پاک‌کن خودرو
در اینجا ما به شرح ۴ نوع از تیغه برف پاک‌کن می‌پردازیم که با آنها روبرو می‌شوید:

تیغه‌های لاستیکی معمولی
تیغه‌های سیلیکونی
تیغه‌های پرتو
تیغه‌های زمستانی

۱- تیغه‌های لاستیکی معمولی
اگر به دنبال تیغه‌های ارزان قیمت هستید، تیغه‌های لاستیکی معمولی را انتخاب کنید. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، این واحدها در ترکیب با یک قاب فلزی لاستیکی ساخته شده‌اند. بخش فلزی این تیغه‌ها صاف بوده و قسمت لاستیکی نیز از نوع پلاستیک فشرده و متمرکز می‌باشد. این تیغه‌ها به علت بودجه مناسب، محبوب‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. اگر از نتایج حاصل از عملکرد آنها راضی هستید، دیگر نیازی نیست سراغ محصولات پیشرفته‌تر بروید و می‌توانید با خیال راحت همین تیغه‌ها را انتخاب کنید.

برف پاک‌کن خودرو

۲- تیغه‌های سیلیکونی
تیغه‌های برف پاک‌کن سیلیکونی استحکام بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورند. این تیغه‌ها گران‌تر از تیغه‌های لاستیکی هستند. برخلاف برف پاک‌کن‌های لاستیکی، با هر حرکت تیغه، آب با کارایی بیشتری پاک می‌شود. تیغه‌های سیلیکونی ممکن است دو برابر بیشتر از تیغه‌های لاستیکی معمولی برای شما هزینه به همراه داشته باشند اما ماندگاری بسیار طولانی‌تری دارند.

برخی موارد اضافی که باید در نظر بگیرید:
بسیاری از برف پاک‌کن‌های سیلیکونی دارای گارانتی هستند. شما معمولاً چنین چیزی را در تیغه برف پاک‌کن‌های معمولی نمی‌بینید.
تیغه های سیلیکونی هنگام کار سر و صدای زیادی ایجاد نمی‌کنند.

۳- تیغه‌های پرتو
تیغه‌های پرتویی برای خلاص شدن از شر هر نوع کثیفی انتخاب شده‌اند. تیغه‌های پرتو از لاستیک و فنر استیل تشکیل شده است، همچنین قاب خارجی ندارند. این به آنها امکان می‌دهد به طور مساوی در شیشه جلو اتومبیل کار کنند. این واحدها همچنین می‌توانند بسیار گران تمام شوند اما اثربخشی چشمگیری دارند. تیغه‌های پرتو نیز به لطف شکل آنها بهترین راه حل برای جلوگیرهای شیشه‌ای خمیدهمحسوب می‌شوند.

۴- تیغه‌های زمستانی
این برف پاک‌کن‌ها قدرت زیادی در زدودن برف از روی شیشه اتومبیل دارند. این تیغه طوری طراحی شده که از روی برف و یخ سر نخورده و به راحتی شیشه را در هنگام برودت و سرما و بارش برف تمیز می‌کند. آنها به پنجره نمی‌چسبند و نمی‌شکنند، همچنین دوام بیشتری دارند. برای داشتن چنین کالای باکیفیتی باید آماده پرداخت پول بیشتری باشید. این نوع تیغه برای نواحی سردسیر و برف‌گیر طراحی و ساخته شده است.

منبع: Windshield Wipers

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] برف‌پاک‌کن خودرو یا Wiper Blades، وسیله‌ای است که برای پاک‌کردن برف و باران و گاهی تمیزکردن شیشهٔ خوردرو به‌کار می‌رود. این وسیله با ایمنی خودرو رابطه تنگاتنگی دارد زیرا هنگام بارندگی نقش اساسی در تمیز کردن شیشه دارد. به همین دلیل ما این مطلب را تهیه کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین برف‌پاک‌کن خودرو را برای خود انتخاب کنید. بعد از مطالعه دقیق آنها، حتماً تمام نکات و اطلاعات مفید بیان شده را بررسی کنید! در بررسی‌های ما شما می‌توانید با معایب و مزایای هر کدام از آن‌ها هم آشنا شوید. فقط به خاطر داشته باشید که آن‌ها به ترتیب خاصی مرتب نشده‌اند. […]

  2. […] برف‌پاک‌کن خودرو یا Wiper Blades، برای پاک‌کردن برف و باران و گاهی تمیزکردن شیشهٔ خوردرو به‌کار می‌رود. این وسیله با ایمنی خودرو رابطه تنگاتنگی دارد زیرا هنگام بارندگی نقش اساسی در تمیز کردن شیشه دارد. به همین دلیل ما این مطلب را تهیه کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین برف‌پاک‌کن خودرو را برای خود انتخاب کنید. بعد از مطالعه دقیق آن‌‌‌‌ها، حتماً تمام نکات و اطلاعات مفید بیان شده را بررسی کنید! در بررسی‌های ما شما می‌توانید با معایب و مزایای هر کدام از آن‌ها آشنا شوید و بهترین آن را انتخاب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که آن‌ها به ترتیب خاصی مرتب نشده‌اند. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.