داستان واقعی لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی

بدون شک برند خودروسازی لامبورگینی را می‌شناسید؛ اما آیا از داستان واقعی لوگوی آن خبر دارید؟ چه چیز پشت این لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی پنهان شده است؟

به گزارش مسترماشین باز، Automobili Lamborghini S.p.A یک تولید کننده خودروهای اسپرت ایتالیایی است که در سال ۱۹۶۳ تاسیس و به دلیل خودروهای اسپرت با سرعت بالا، لوکس و مجلل در سطح جهانی شناخته شده است.

مالک برند لامبورگینی فروچیو لامبورگینی ، پیش از این در دهه ۱۹۴۰ صاحب دو کمپانی موفق تراکتور و تهویه بود. ثروت و علاقه شدید او به اتومبیل باعث شد تا چند وسیله نقلیه با عملکرد و سرعت بالا مانند مازراتی و فراری بخرد.

با این حال، فروسیو از خودروهای پر سر و صدا فراری ناراضی بود ؛ بنابراین تصمیم گرفت شرکت خودروسازی خود را راه اندازی کند.

گاو خشمگین شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوها در جهان باشد. تاریخچه این لوگو در خودروهای لامبورگینی نیز بسیار جالب است. در اینجا یک نگاه اجمالی به این تاریخچه داریم.

فروچیو لامبورگینی

فروچیو لامبورگینی در یک شهر کوچک در شمال ایتالیا  به دنیا آمد و بزرگ شد، وی در طول جنگ جهانی دوم به عنوان مکانیک کار می کرد و پس از آن وارد تجارت ساخت تراکتور از سخت افزارهای نظامی باقی مانده شد.

در اواسط دهه ۱۹۵۰، شرکت تراکتورسازی فروچیو به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی در ایتالیا تبدیل شد.

ثروتی که وی با این سرمایه‌گذاری به دست آورد؛ سرانجام به او اجازه داد تا به عشق دوران کودکی خود یعنی ساخت اتومبیل‌های عجیب و غریب بپردازد.

او صاحب برندهای مختلفی از جمله آلفارومئوس، مازراتیس و مرسدس بود، اما فروچیو تمایل زیادی به فراری داشت.

اگرچه او خودروهای فراری را زیبا می‌دید، اما از ویژگی‌های خشن و پر سر و صدای آن ها چندان راضی نبود.

البته خودروهای فراری الهام بخش فروچیو لامبورگینی بودند تا  به هدف ساخت خودروهایی با زیبایی و تجمل و عملکرد بالا دست پیدا کند.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، فروچیو لامبورگینی، تصمیم گرفت با انزو فراری به این رویا برسد.

اما فراری به تمایل وی برای همکاری علاقه نشان نداد و فروچیو  آن جلسه را با ناراحتی ترک کرد و به ساخت یک ماشین اسپرت عالی پرداخت.

چند سال بعد، Automobili Lamborghini SpA در سال ۱۹۶۳ در یک کارخانه فوق مدرن در Sant’Agata Bolognese، تأسیس شد.

پس از آن، تنها در عرض چند ماه، نمونه اولیه ی ۳۵۰ GTV، طراحی شده توسط Bertone، در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد.

بیش از نیم قرن بعد، این دو رقیب هنوز  هم با هم رقابت دارند. با این حال، لامبورگینی توانسته جایگاه خود را در بین بهترین خودروسازان سوپراسپرت به دست بیاورد و خود را به عنوان خالق بهترین خودروهای عملکردی جهان معرفی کند.

لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی: الهام از مبارزه با گاو نر و ارتباط علامت زودیاک بنیانگذار

وقتی کلمه لامبورگینی به زبان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن می رسد؛ لوگوی گاو خشمگین است که امروزه به یک برند تبدیل شده است.

لوگوی لامبورگینی شباهت های زیادی با نشان فراری دارد و به احتمال زیاد تصادفی نیست؛ زیرا فروچیو لامبورگینی به نوعی دوست داشت با فراری رقابت کند.

در اوایل دهه شصت، فروچیو لامبورگینی مدتی را با دون ادواردو میورا، پرورش دهنده گاوهای نر جنگی اسپانیایی در سویا ، گذراند. لامبورگینی آنقدر از این حیوانات الهام گرفته و تحت تأثیر  آن ها بود که تصمیم گرفت نماد گاو خشمگین را به عنوان لوگوی برند خودرویش انتخاب کند.

لوگوی لامبورگینی شامل یک نشان شرکتی و نماد طلایی گاو در داخل آن است. اگرچه لوگوی لامبورگینی، الهامی از گاوهای نر جنگی است؛ اما  نیمه دیگر این لوگو، از علامت زودیاک بنیانگذار، ثور (گاو نر) الهام گرفته شده است.

گاو نر نماد سنتی قدرت، ثبات و اراده است. واقعیت دیگر در مورد این خودروساز این است که بسیاری از مدل‌های خودروی لامبورگینی مانند میورا، مورسیلاگو و آونتادور به نام گاوهای نر معروف نیز نامگذاری شده‌اند.

لامبورگینی در سال ۱۹۶۷ استاندارد صنعتی را برای خودروی اسپرت دو سرنشینه با کارایی بالا با موتوری با نام میورا منتشر کرد.

چهارمین خودروی که از خط تولید بیرون آمد توسط فروچینو به دون ادواردو در مزرعه اش به عنوان نمادی از تحسین خانواده و گاوهای نر جنگی اهدا شد. میورا تا سال ۱۹۷۲ به تعداد ۷۶۴ دستگاه تولید شد.

اولین مدل لامبورگینی

یک سال طول کشید تا Automobili Ferruccio Lamborghini در سال ۱۹۶۳ با کارخانه ای در Sant’Agata Bolognese تأسیس شد.

در همان سال، لامبورگینی اولین خودروی V12 خود را به نام ۳۵۰ GTV عرضه کرد که لوگوی لامبورگینی را در تاریخ خودروهای اسپورت جهان ثبت کرد.

۳۵۰ GT یک مدل تولیدی از ۳۵۰ GTV دارای گیربکس داخلی و موتور ۴ لیتری بود.

میورا، که به افتخار گاوهای نر جنگنده میورا نامگذاری شد، خودروی آزمایشی مارچلو گاندینی بود که در نهایت بسیار مورد توجه قرار گرفت.

ورشکستگی و سلسله تغییرات مالکیت

بحران نفت و رکود مالی در سال ۱۹۷۳ لامبورگینی را مجبور کرد تا کمپانی خودروسازی خود را به ژرژ هانری روستی و رنه لیمر بفروشد.

مطمئناً زمان چالش برانگیزی بود و شرکت در سال ۱۹۷۸ ورشکست شد و سپس توسط برادران ژان کلود و پاتریک میمران در سال ۱۹۸۰ به مبلغ ۳ میلیون دلار خریداری شد.

تحت مالکیت برادران میمران، این خودروساز که اکنون نامی جدید دارد ؛ Nuova Automobili Lamborghini SpA، تحولی را به وجود آورده  و مجموعه ی خود را از مدل Countach به خودروهای اسپرت Jalpa و خودروی آفرود با عملکرد بالا LM002 گسترش داده است.

در سال ۱۹۸۷ شرکت کرایسلر آن را به مبلغ ۳۵ میلیون دلار خریداری کرد.

کرایسلر لامبورگینی را به MegaTech ، شرکتی که متعلق به گروه سرمایه‌گذاری مالزیایی Mycom Setdco و هوتومو ماندالا پوترا، کوچک‌ترین پسر رئیس جمهور سوهارتو اندونزی است، منتقل کرد.

از سال ۱۹۹۸، لامبورگینی به عنوان زیرمجموعه آئودی AG که خود بخشی از گروه فولکس واگن است، فعالیت می کند.

کلام آخر

لوگوی گاو خشمگین به عنوان یک  برند خودروسازی پیشرو در خودروهای اسپرت رده بالا، در بین لوگوهای خودروهای دیگر در سطح جهانی شناخته شده است. امروزه، لامبورگینی زیرمجموعه آئودی AG، یک شرکت خودروسازی آلمانی است و همچنان به تولید بهترین خودروهای اسپرت جهان می پردازد.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.