بهترین زمان برای شستن ماشین و سایر نکات حرفه‌ای

برای نگهداری از خودروی شخصی و حفظ ظاهر آن بهتر است اتومبیل خود را به طور منظم بشویید. شستن ماشین علاوه‌بر اهمیت ظاهر و زیباشناسی خودرو به حفظ ارزش و کیفیت وسیله نقلیه کمک می‌نماید. در واقع آلودگی، جِرم، فضولات پرندگان، آلودگی هوا و نمک جاده‌ها در دراز مدت به رنگ بدنه خودرو آسیب رسانده و سطوح فلزی را دچار زنگ زدگی می‌کند. شستن اتومبیل در خانه بسیار ساده است، به شرط این که از تکنیک درست و البته ابزارهای مناسب استفاده کنید. در این پست قصد داریم چند راهکار ساده و کاربردی برای شستن خودرو و بهترین زمان برای شستن ماشین را معرفی کنیم با ما همراه باشید.

برای به حداکثر رساندن کارآیی شستشوی ماشین مواردی همچون زمان و دما بسیار مهم هستند، به خصوص در ماه‌های تابستان. عوامل مختلفی از جمله گرما، نور خورشید، هوا و سایر موارد می‌توانند دستیابی به ظاهر براق و بدون خط خودرو را با مشکل مواجه کند. در این مطلب بهترین زمان برای شستن ماشین بیان شده است تا زحمت‌های شما به هدر نرود. این نکات مفید نه تنها ظاهر گرانبهای خودرو را بازمی‌گرداند بلکه در محافظت از قسمت بیرونی خودرو در برابر خراش و زنگ زدگی در اثر گرد و غبار جاده، دانه و شن نیز هم نقش مهمی دارد.

چه زمانی برای شستن ماشین مناسب نیست

هوای فوق العاده داغ
اسطوره‌ای که بسیاری از دارندگان اتومبیل به آن معتقدند این است که بهترین هوا برای شستن ماشین هوای گرم است، اما در واقع اینطور نیست یک روز گرم ممکن است برای شستن ماشین خوب باشد، اما یک روز فوق العاده آفتابی و گرم هیچ وقت مناسب نیست.

در یک روز داغ تابستان، شستن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب باعث خرابی ظاهر خودرو می‌شود. فلز گرم موجود در اتومبیل به سرعت آب ریخته شده بر روی آن را بخار می‌کند، درنتیجه صابون ممکن است سریع خشک شود و باعث خرابی رنگ آمیزی خودرو شود. در هر صورت، حتماً قبل از حرکت به قسمت دیگر، شستن آن قسمت را به پایان برسانید تا مطمئن شوید که صابون روی سطح آن خشک نمی‌شود. هوای گرم همچنین می‌تواند منجر به ناهمواری در موم و روکش خودرو شود. اگر ماشین جدیدی با رنگ شفاف دارید روکش بسیار نازک آن می‌تواند درخشش خود را از دست بدهد.

بهترین زمان شستن ماشین

روزهای بادی
ناگفته پیداست که هوای مرطوب مطمئناً شرایط ایده‌آلی برای شستن ماشین نیست. علاوه بر این در حالی که بعضی‌ها فکر می‌کنند شستن ماشین در روز بادی به معنای خشک شدن سریع آن است، اما آب‌وهوای بادی می‌تواند ماسه و گرد و غبار را هنگام شستشن ماشین روی رنگ خودرو پرتاب ‌کند و باعث خش افتادن خودرو بعد از خشک شدن آن شود.

شستشوی ماشین در شب
هنگامی که خورشید غروب می‌کند، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا خودرو کاملاً خشک شود. سطح مرطوب وسیله نقلیه می‌تواند منجر به خوردگی شود زیرا شما در این فرایند از نور خورشید بهره‌مند نمی‌شوید. نکته مهم دیگر برای شستشوی ماشین در شب، به خصوص در فصل تابستان این است که شستن ماشین در این مواقع به دلیل وجود حشرات، پروانه‌ها و سایر حشرات ایده مناسبی نیست زیرا این حشرات می‌توانند به سطح خودرو بچسبند. همچنین ممکن است یک نقطه از خودرو فراموش شود، حتی اگر چراغ قوه داشته باشید.

در حالی که هوای گرم عموماً برای شستشوی خودرو ایده‌آل است، این بدان معنا نیست که باید در ماه‌های سرد سال از شستن ماشین خود غفلت ورزید. در حالیکه بارش برف و باران باعث می‌شود که شستن فضای بیرونی خودرو را غیرممکن بدانیم اما مهم است که حداقل یک بار ماشین خود را بشویید تا از کثیفی فلزات کنار خودرو جلوگیری شود.

فقط مطمئن باشید که دمای هوا بالاتر از انجماد است زیرا آب پاشیدن به خودرو در هوای زیر صفر درجه می‌تواند منجر به درب‌های منجمد، قفل و ترک خوردگی در قسمت بیرونی شود.

بعضی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که در ماه‌های برفی اتومبیل خود را بشویید، زیرا مخلوط نمک و آب نمک استفاده شده در ضد یخ متراکم می‌شود و در صورت عدم درمان منجر به زنگ‌زدگی خواهد شد. زنگ زدگی به احتمال زیاد زمانی صورت می‌گیرد که زمستان تمام می‌شود و سپس هوای گرم و مرطوب فرا می‌رسد.

برای جلوگیری از زنگ زدگی، ایده خوبی است که با استفاده از واشر فشار، وقت بیشتری را برای شستن قسمت زیرین ماشین صرف کنید تا به طور موثر نمک و مواد زائد را از زیر وسیله نقلیه خود جدا کنید.

بهترین زمان شستن ماشین

بهترین زمان شستن ماشین

بنابراین وقتی صحبت از زمان مناسب برای شستن ماشین می‌شود، شرایط ایده‌آل چیست؟ علی رغم تمایل شما برای شستن ماشین در آفتاب گرم که خودرو می‌تواند سریع خشک شود، بهترین زمان برای شستن ماشین صبحگاه یک روز پوشیده از ابر و خنک است. صبح زود به طور کلی امن‌ترین زمان برای انجام این کار است.

اگر هوا آفتابی و خورشید نمایان باشد بهترین گزینه شستن ماشین در سایه و دور از تابش مستقیم نور خورشید است. بهترین دما برای شستشوی ماشین در اواخر بعد از ظهر است که خورشید کم‌تر است و دمای بیرون کمی سرد شده است.

منبع: best time to wash car

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] شستن اتومبیل یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب است. دمای بالا می‌تواند تمام گرد و غبار را روی سطح خودرو ترکیب کند. آفتاب و گرما می‌تواند رنگ خودرو را کمرنگ کند. شستشوی مکرر به از بین بردن ذرات گرد و خاک و گرد و غبار کمک می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد خراش‌های ریز شده و باعث آسیب خودرو شود. وقتی ماشین خود را می‌شویید اکسیداسیون و گرمای اشعه خورشید کاهش پیدا می‌کند. به غیر از شستشوی منظم ماشین پس از شستشو می‌توانید قسمت بیرونی آن را خشک کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که هر ماده شیمیایی موجود در آب با اشعه ماورا بنفش ترکیب نشده و به رنگ ماشین آسیب نمی‌رساند. همچنین می‌توانید در فصل بارندگی قسمت بیرونی ماشین را خشک کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از یک پارچه نخی برای پاک کردن قسمت خارجی خودرو استفاده کنید. این ماده به جلوگیری از تجمع مواد شیمیایی و باقی مانده آب کمک می‌کند. این نکته مفید گزینه دیگری است که به شما کمک می‌کند بهترین محافظت در برابر اشعه ماورا UV را برای رنگ اتومبیل پیدا کنید.‌ مواردی که باید در شستن ماشین خود به خاطر بسپارید: […]

  2. […] شستن اتومبیل یکی از بهترین روش‌ها برای محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب است. دمای بالا می‌تواند تمام گرد و غبار را روی سطح خودرو ترکیب کند. آفتاب و گرما می‌تواند رنگ خودرو را کمرنگ کند. شستشوی مکرر به از بین بردن ذرات گرد و خاک و گرد و غبار کمک می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد خراش‌های ریز شده و باعث آسیب خودرو شود. وقتی ماشین خود را می‌شویید اکسیداسیون و گرمای اشعه خورشید کاهش پیدا می‌کند. به غیر از شستشوی منظم ماشین پس از شستشو می‌توانید قسمت بیرونی آن را خشک کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که هر ماده شیمیایی موجود در آب با اشعه ماورا بنفش ترکیب نشده و به رنگ ماشین آسیب نمی‌رساند. همچنین می‌توانید در فصل بارندگی قسمت بیرونی ماشین را خشک کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از یک پارچه نخی برای پاک کردن قسمت خارجی خودرو استفاده کنید. این ماده به جلوگیری از تجمع مواد شیمیایی و باقی مانده آب کمک می‌کند. این نکته مفید گزینه دیگری است که به شما کمک می‌کند بهترین محافظت در برابر اشعه ماورا UV را برای رنگ اتومبیل پیدا کنید.‌ مواردی که باید در شستن ماشین خود به خاطر بسپارید: […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.