بررسی لامبورگینی هوراکان STO: خودرو مسابقه‌ای مخصوص جاده‌ها

خودروی لامبورگینی هوراکان STO  تنها طراحی زیبا و منحصر به فرد ندارد؛ بلکه یک خودروی مسابقه‌ای عالی مخصوص جاده‌ها است.

به گزارش مسترماشین باز، لامبورگینی هوراکان Super Trofeo Omologata (STO) یک ماشین مسابقه‌ای مخصوص پیست نیست؛ بلکه یک ماشین مسابقه ای است که می‌توانید با آن در جاده رانندگی کنید. در حالت ایده‌آل، به یک پیست مسابقه‌ای بروید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

عبارت STO در نام این هوراکان مخفف Super Trofeo Omologata است، به این معنی که این یک اتومبیل مشابه اتومبیل‌های مسابقه Huracán Super Trofeo Evo و GT3 Evo است و اولین لامبورگینی است که برای استفاده در پیست طراحی شده است.

Maurizio Reggiani، مدیر فنی لامبورگینی، می‌گوید Huracán STO   برای سخت‌ترین مسیرهای جهان طراحی شده است؛ اما مخصوص جاده‌ها است.

این خودرو با خودروهای پورشه RS، مک‌لارن‌های کشیده، AMG سری بلک و مدل‌های فراری اسکودریا رقابت می‌کند.

لامبورگینی هوراکان STO  نزدیک‌ترین مدل به خودروی مسابقه‌ای مانند  GT3 Evo  است؛ که می‌توانید تهیه کرده و در خیابان رانندگی کنید.

این مدل جایگزینی برای Huracan Performante  است که عملکرد یک ماشین مسابقه‌ای در جاده را ارائه می‌دهد.

این خودرو ۶۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۲۱ اسب بخار بیشتر از Evo و مدل Performante است.

بال‌ها، دریچه‌ها و قطعات اصلاح شده بدنه همگی ۵۳ درصد نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به Performante دارند و جریان هوای کلی ۳۷ درصد کارآمدتر است. این خودرو به لطف بدنه‌ای که ۷۵ درصد فیبر کربن دارد؛ شیشه جلویی که ۲۰ درصد سبک‌تر است و چرخ‌های منیزیمی، تقریباً ۹۵ پوند سبک‌تر از Perf است.

طراحی خارجی

این طراحی به وضوح یک لامبورگینی است؛ با سبکی افراطی که در بیشتر خودروهای لامبورگینی مشاهده می‌شود.

کل قسمت جلوی هوراکان STO که توسط لامبورگینی “کوفانگو” نامیده می‌شود، یک تکه است که از گلگیرها، کاپوت و سپر تشکیل شده است. بدنه‌ی آن عمدتاً از فیبر کربن تشکیل شده است.

لامبورگینی تلاش زیادی کرد تا خودرو را تا حد امکان سبک طراحی کند و بیشتر بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده است. در نتیجه این خودرو وزن کمتری نسبت به لوتوس اوورا دارد.

هوراکان به جای استفاده از آیرودینامیک فعال، یک بال عقب بزرگ و قابل تنظیم به صورت دستی دارد که می‌توان در یکی از سه موقعیت قرار بگیرد.

طراحی داخلی

وقتی درب STO را باز می‌کنید ؛ بلافاصله متوجه می‌شوید لامبورگینی برای کاهش وزن خودرو چه چیزی را قربانی کرده است. هیچ روکشی وجود ندارد و کفپوش و پانل‌های درب با پوسته‌های فیبر کربنی ساده و تسمه‌های نایلونی پوشانده شده‌اند. داشبورد از آلکانترا پوشیده شده است و دارای حفره‌های  دریچه‌های هوا است.

طرح کنترلر لامبورگینی هوراکان STO تقریباً با هر خودروی دیگری متفاوت است.

بخش ابزار خودرو دارای سرعت سنج قوس دار بزرگ و بخش بازخوانی دنده و اطلاعات است. یک سرعت‌سنج نیز وجود دارد.

جای تعجب نیست که طرح کنترلر از قوانین معمول پیروی نمی‌کند. یک ردیف سوئیچ برای مواردی مانند شیشه‌های برقی در بالا صفحه نمایش لمسی قرار گرفته و دارای بخش  اطلاعات سرگرمی و کنترل آب و هوا است. چراغ‌های راهنما و برف پاک کن‌ها توسط سوئیچ‌های ضامن نصب شده روی فرمان کنترل می‌شوند.

دکمه استارت در زیر یک فلپ قرمز کوچک قرار دارد. فشار دادن دکمه زیر آن شبیه دکمه‌هایی است که برای پرتاب موشک استفاده می‌شود.

فرمان STO بسیار دقیق است، اما مانند هوراکان‌های کوچک‌تر، سبک‌تر از مدل استاندارد سوپراسپرت به نظر می‌رسد.

STO بر روی لاستیک‌های جدید بریجستون پوتنزا سوار شده است.

پیشرانه

در زیر کابین یک موتور ۵٫۲ لیتری V-10 تنفس طبیعی نصب شده است که آخرین نمونه ی در حال تولید است. این خودرو ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۷ پوند فوت گشتاور را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب تولید می‌کند که به هدایت خودرو با چرخ‌های جلو کمک می‌کند.

علاوه بر این، دارای دیفرانسیل لغزشی محدود و گشتاور مبتنی بر ترمز است.

حالت درایور شامل سه حالت است: حالت رانندگی استاندارد STO است و برای جاده طراحی شده است و از تمام سیستم‌های ESC موجود استفاده می‌کند. همچنین صدای  اگزوز را کاهش می‌دهد. حالت Trofeo افسار ESC را شل می‌کند، سیستم تعلیق را سفت می‌کند، سیستم فرمان چرخ‌های عقب را تیز می‌کند تا Huracan STO بتواند با سرعت بالایی حرکت کند.

حالت نهایی برای شرایط مرطوب است، و ما گمان می‌کنیم که برای یک دیفرانسیل عقب مسابقه‌ای لازم باشد.

به طور کلی صدای این مدل لامبورگینی کم است؛ اما با انتخاب حالت رانندگی تروفئو و عبور از ۴۵۰۰ دور در دقیقه باعث باز شدن فلپ های آکوستیک در اگزوز می شود و صدای خودرو زیادتر خواهد شد.

سرعت صفر تا ۶۰ مایل در ساعت را ۲٫۶ ثانیه طی می‌کند و  حداکثر سرعت ۱۹۳ مایل در ساعت است.

با STO می توانید  با سرعت و روان در جاده‌های عمومی رانندگی کنید؛  اگرچه همیشه احساس می‌کند که می‌خواهد سریعتر و سریعتر حرکت کند.

ایمنی و فناوری

نه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها و نه موسسه بیمه بزرگراه، لامبورگینی هوراکان STO را رتبه‌بندی نکرده‌اند.

در بخش فناوری، یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عمودی وجود دارد که کاملاً معمولی است. این خودرو برای رانندگی است، نه حواس‌پرتی با بازی‌های ویدیویی، که تسلا برای سرگرم کردن راننده به آن نیاز دارد.

این سیستم  با Apple CarPlay و Android Auto استاندارد سازگار است.

STO همچنین دارای یک سیستم تله متری داخلی است که می تواند داده ها را ثبت و فیلم ها را ضبط کند و سپس می توانید آن ها را در یک برنامه آپلود کنید و قابلیت نقشه خوانی دارد.

این قابلیت ها به رانندگان کمک می کند تا تکنیک رانندگی خود را بهبود بخشند، اگرچه توانایی به اشتراک گذاشتن تجربه‌های قهرمانانه در مسیر رانندگی با دوستان و آشنایان احتمالا جذابیت بیشتری خواهد داشت.

لامبورگینی ادعا می‌کند که  یک خودروی مسابقه‌ای برای استفاده در خیابان تولید کرده است و لامبورگینی هوراکان STO واقعاً همین است. برای شتاب گیری پدال گاز را فشار دهید و سرعت‌های سه رقمی را تجربه کنید.

مشخصات لامبورگینی هوراکان STO 2021:

    • قیمت پایه (طبق آزمایش): ۳۹۴,۲۱۷ دلار کانادا
    • پیشرانه: ۵٫۲ لیتری V10 | 7 سرعته دوکلاچه | دیفرانسیل عقب
    • اسب بخار: ۶۳۱ @ ۸۰۰۰ دور در دقیقه
    • گشتاور: ۴۱۷ پوند فوت در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
    • ۰-۶۲: ۳٫۰ ثانیه (تخمینی)
    • حداکثر سرعت: ۱۹۲ مایل در ساعت
    • وزن پایین: ۲۹۵۲ پوند (خشک)
    • ظرفیت صندلی: ۲
    • حجم بار: ۱٫۳ فوت مکعب
    • مصرف سوخت معمولی Huracán 2WD EPA: 13 mpg شهر | بزرگراه ۱۸ | ۱۵ ترکیبی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.