بررسی خودروی کیا Ceed

این خودرو، نسخه ارتقا یافته‌ی نسل سوم کیا Ceed، با ظاهری هوشمندانه‌تر، فناوری بیشتر، استانداردهای قوی‌تر و تجهیزات ایمنی زیادتر است که در بخش هاچ‌بک خانوادگی می‌درخشد.

به گزارش مسترماشین باز، اگر می‌خواهید متوجه شوید که چرا کیا یکی از سریع‌ترین برندهای خودروسازی در جهان است، فقط باید به این خودرو، هاچ‌بک خانوادگی کیا Ceed نگاه کنید.

کارخانه اسلواکی که این خودرو را می‌سازد؛ در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد، اما تاکنون بیش از یک میلیون مدل Ceed ساخته شده است.

علاقه مندان به خودرو، نسخه اصلی این خودرو که در آن زمان “cee’d” نامیده می‌شد را به عنوان یک طراحی برجسته می‌دانستند.

بخش هاچ بک این خودرو که در قلب اروپا ساخته شده است، قلب صنعت اروپا را هدف قرار داده است. از این رو نام غیر معمول آن، ترکیبی از مخفف فرانسوی اتحادیه اروپا (CE) و عنوان پروژه این خودرو (ED) است.

در سال ۲۰۱۸، کیا این مدل از سری CD MK3 را با ظاهری اسپورت تر دوباره طراحی کرد و موتورهای کارآمدتر و فناوری بیشتری را به آن اضافه کرد. سپس کل پکیج را سه سال بعد ارتقا داد و خودروی که اینک مشاهده می‌کنید را وارد بازار کرد.

تجربه رانندگی مدل جدید کیا Ceed

Ceed مدت‌هاست که سیستم تعلیق پیچیده‌تری نسبت به رقبا دارد. به جای سیستم تعلیق عقب پیچشی که در فوکوس یا گلف معمولی می‌بینید؛ کیا از سیستم میرایی عقب چند پیوندی پیچیده‌تری بهره می‌برد.

Ceed بر روی یک پلت فرم از سری K2 ساخته شده است و با فرمان برقی که به یک سیستم گشتاور کمک می‌کند، تزیین شده است که به پایین آمدن نیرو از طریق پیچ‌ها کمک می‌کند. در نتیجه این خودروی کمی معلق است. اما واقعاً رانندگی با آن لذت بخش است.

کیا Ceed هنوز هم یکی از باکیفیت‌ترین خودروها در کلاس خود است و برند کره‌ای با کاهش لرزش‌ها در جدیدترین نسل موتورهای خود، آن را نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا داده است.

این مدل با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری T-GDi چهار سیلندر با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و با گیربکس ۶ سرعته دستی تولید می‌شود.

طراحی و ساخت

این مدل جدید کیا مانند قبل، یک هاچ بک پنج در است.

در این مدل، نمای جلویی کاملاً بازطراحی‌شده را مشاهده می‌کنید، با چراغ‌های جلوی هوشمندتر در کنار پنجره جلویی که به رنگ مشکی براق با هایلایت‌های کروم ساتن تولید می‌شود.

دو ورودی هوای جانبی بزرگ طراحی شده که در سپر جلو قرار گرفته و ظاهر خودرو را اسپرت‌تر می‌کند.

در قسمت عقب، در بین لامپ‌های LED ترکیبی برند این شرکت جای گرفته و یک دیفیوزر مشکی براق به سپر عقب مدل اسپرت تر اضافه شده است.

در داخل خودرو نیز ارتقاهایی صورت گرفته است. کیا روی دکوراسیون داخلی کار کرده و از رنگ‌های آرام بخش و مواد لمسی بیشتری استفاده کرده است.

در این مدل جدید از صفحه‌نمایش بدون قاب ۱۰٫۲۵ اینچی در مرکز با ویژگی‌های اطلاعات سرگرمی، ناوبری و اتصال از راه دور استفاده شده است.

کنسول مرکزی، برای سهولت استفاده در حرکت، کمی به سمت صندلی راننده متمایل شده است.

در عقب، فضای مناسبی برای سرنشینان طبق استانداردهای کلاس وجود دارد و در صندوق عقب ۳۹۵ لیتری فضای قابل قبولی برای بار تعبیه شده است. این فضا در شوتینگ بریک ProCeed حدود ۵۹۴ لیتر و استیت اسپرت واگن ۶۲۵ لیتر است.

بازار و مدل‌های مختلف

Ceed قبلاً یکی از مقرون به صرفه‌ترین انتخاب‌ها در بخش هاچ بک خانوادگی بود، اما از آنجایی که مدل جدید فقط در تریم ‘۳’ یا ‘GT-Line’ موجود است و فقط با موتور نسبتاً قدرتمند بنزینی ۱٫۵ T-GDI، تولید می‌شود؛ قیمت آن بالاتر است. قیمت مدل ‘۳’ آن از حدود ۲۴۰۰۰ پوند آغاز خواهد شد.

اگر می‌خواهید نسخه GT-Line با ظاهری اسپرت تر را داشته باشید، به ۲۵۰۰۰ پوند پول نیاز دارید.

به هر حال هر نوع Ceed را که انتخاب کنید، تجهیزات و امکانات خوبی را دریافت خواهید کرد. اما تغییر کلیدی در به روز رسانی‌های اخیر و در دسترس بودن سیستم‌های “ADAS” (“Advanced Driver Assist”)، سیستم‌های “هشدار توجه راننده” و “هشدار نقطه کور نهفته است.

علاوه بر این خودرو دارای هفت کیسه هوای استاندارد، کیت ایمنی، کمک به حرکت در بین خطوط و ترمز خودکار، هشدار برخورد از جلو با سیستم کمکی جلوگیری از برخورد از جلو است.

در بخش ارتباطات نیز این خودرو ارتقای زیادی را دریافت کرده است. نه تنها یک مانیتور بزرگتر ۱۰٫۲۵ اینچی در وسط داشبورد قرار دارد، بلکه با سیستم تله‌ماتیک ارائه می‌شود.

این برند اکنون اپلیکیشن گوشی هوشمند کیا کانکت خود را ارائه می‌دهد که به مشتریان اجازه می‌دهد از راه دور با خودروهای خود ارتباط برقرار کنند.

ویژگی جدید «انتقال نمایه کاربر» به کاربران این امکان را می‌دهد از تنظیمات کیا کانکت داخل خودرو از طریق فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنند و تنظیمات را از یک وسیله نقلیه به خودروی دیگر منتقل کنند.

نتیجه گیری

البته هنوز هم افرادی وجود دارند که کورکورانه به جای این خودروی زیبا کرده‌ای، یک گلف یا یک هاچ بک خانوادگی دیگر از یک برند معمولی را می‌خرند. اما این افراد تا حد زیادی ناآگاه هستند و هنوز با این خودرو آشنا نشده‌اند.

کیا Ceed یک خودروی عالی در این بخش بازار است.

البته اگر خواهان موتورهای قدرتمندتر یا هندلینگ بیشتر هستید باید به دنبال مدل‌های دیگر باشید.

اما اگر این خودرو را می‌خرید بدون شک از ظاهر تهاجمی، کیفیت چشمگیر، استانداردهای ایمنی قوی و هزینه‌های اجرایی پایین آن لذت خواهند برد. با این حال قیمت‌های آن ممکن است کمی بالاتر از یک برند کره جنوبی باشد، اما تا زمانی که این خودرو را امتحان نکرده‌اید، آن را قضاوت نکنید.

طراحی مطمئن از یک برند بسیار مطمئن.

منبع: .rac.co.uk

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.