آشنایی با زیباترین ماشین‌های دنیا

خودروهای لوکس یکی از بهترین، پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های اتومبیل موجود در جهان هستند که طراحی ظاهری و داخلی فوق‌العاده‌ای دارند. منظور از یک خودروی لوکس خودرویی است که از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی و رفاهی استفاده می‌کند تا سرنشینان از آن لذت ببرند. برندهای معروف دنیا این ماشین‌ها را در بهترین و زیباترین شکل ممکن ساخته‌اند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با زیباترین ماشین‌های دنیا آشنا شوید:

۱- استون مارتین One-77
استون مارتین یک شرکت خودرو سازی انگلیسی است که تخصصش طراحی و تولید خودروهای لوکس و البته گران است. استون مارتین One-77 اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی و از سال ۲۰۱۱ به مشتریان تحویل شد. قدرت بی‌نظیر موتور، طراحی جذاب و بدنۀ پهن آن باعث شده است تا این خودرو به یکی از زیباترین ماشین‌های دنیا تبدیل شود. قلب تپنده One-77 از نوع ۱۲ سیلندر ۷٫۳ لیتری است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ‌های عقب می‌فرستد. شتاب صفر تا صد آن ۳٫۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت است.

۲- لامبورگینی مورچیه لاگو
لامبورگینی مورچیه لاگو بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ ساخته شده است. شرکت لامبورگینی طراحی این خودرو را در اختیار Luc Donckerwolke قرار داده است كه یكی از محبوب‌ترین مدل‌ها و زیباترین ماشین‌های دنیا را تا به امروز ایجاد كرده است. آیرودینامیک این نوع لامبورگینی به نحوی است که می‌تواند با سرعت ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت حرکت کند بدون اینکه چرخ‌های عقب آن لغزش داشته باشد.

۳- مک لارن MP4-12C
این خودرو نخستین ساخته مک لارن است که تولیدش از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است. مک لارن MP4-12C با پیشرانه ۸ سیلندرِ ۳٫۸ لیتری خود ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط ۱۱٫۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. مک‌لارن مورد نظر به لطف پیشرانه پر بازدهی که دارد صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض ۳٫۳ ثانیه طی می‌کند و حداکثر تا ۳۲۸ کیلومتر سرعت می‌گیرد.

مک لارن MP4-12C
مک لارن MP4-12C

۴- بنتلی مولسان
بنتلی مولسان یکی از زیباترین ماشین‌های دنیاست که از سال ۲۰۱۰ تاکنون توسط شرکت بریتانیایی بنتلی موتورز تولید شده‌است. بنتلی مولسان ۵ متر و ۵۸ سانتی‌متر طول دارد و موتور مشهور V8 و ۶٫۷۵ لیتری آن می‌تواند با ۴۲۰۰ دور موتور ۵۳۰ اسب بخار تولید کند، از طرفی این موتور با ۱۷۵۰ دور می‌تواند ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. قدرت این موتور در حدی است که می‌تواند این خودرو را در حدود ۵ ثانیه به‌تندی صد کیلومتر در ساعت برساند و مسافت ¼ مایل را در ۱۳ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت طی کند.

۵- آستون مارتین دی‌بی۴ جی‌تی زاگاتو
آستون مارتین دی‌بی۴ جی‌تی زاگاتو خودرویی است که در سال‌های ۱۹۶۰–۱۹۶۳ تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو GT قرار گرفته و موتور آن ۳۶۷۰ سی‌سی و سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۴ دنده به صورت دستی است.

۶- ۹۶۲ فراری ۲۵۰ GTO
فراری یک آیکون ورزشی را خلق کرده است که باعث متحیر شدن بسیاری از کلکسیون‌داران خودرو در سراسر دنیا شده است. این خودرو در سه سری مختلف و در بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۴ تولید شد و طراحی خاص آن باعث شد ۲۵۰ GTO به یکی از محبوب‌ترین و گران‌ترین خودروهای کلکسیونی بدل شود.

962 فراری 250 GTO
962 فراری ۲۵۰ GTO

۷- مازراتی گرن توریزمو
در زیر کاپوت این مدل از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی V شکل استفاده شده است که ۴.۷ لیتر حجم دارد. این پیشرانه می‌تواند در ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو، ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت است.

۸- فراری کالیفرنیا ۲۵۰
در این میان فراری کالیفرنیا یکی از زیباترین ماشین‌های دنیاست که سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۵ دنده به صورت دستی است. این خودرو در کلاس خودرو اسپورت قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده‌است.

جگوار E-Type
مک لارن MP4-12C

۹- پورشه توربو ۹۱۱
این خودرو مجهز به موتور ۳٫۸ لیتری می‌باشد که می‌تواند حداکثر ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودروی اسپورت از نظر سرعت، شتاب و ترمزگیری بی‌نظیر است و با سیستم گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۹ ثانیه الی ۳٫۱ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

۱۰- جگوار E-Type
این خودرو یک خودروی اسپرت انگلیسی است که روح دهه ۱۹۶۰ در درون این مدل زندگی می‌کند و پیشینه موتورهای اسپرت و طراحی‌های نوین را دنبال می‌کند. جگوار E-Type همیشه در نظرسنجی‌ها جزو سه خودروی برتر محسوب شده و همیشه یکی از دو خودرویی بوده که در نمایشگاه هنرهای مدرن نیویورک در معرض نمایش گذاشته شده است. این خودرو توسط متخصص آیرودینامیک به نام Malcolm Sayer طراحی شده و موتور آن به دو میل سوپاپ و حجم ۳٫۸ لیتر مجهز است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

منبع: beautiful cars in the world

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.